maanantai 8. syyskuuta 2008

Sleeping Bearin jälkeen

Eilen illalla kotiuduin Sleaping Bear reissulta. Tultiin joskus puoli 8 aikaan kotiin eli ei menny kovin myöhään. Perjantaina startattiin tunnin myöhässä normaalista aikataulusta ku yhden saksalaisen au pairin hostäiti oli myöhässä, niin sitte oltiin kaikki myöhässä. Mää siis tosiaan lähdin kuskiksi isovanhempien Volvolla ja kyytiin lähti toinen suomalainen au pairi ja kolme saksalaista. Täytyy kyllä sanoa et Volvo oli ihan hyvä ajaa, mut mulla ei oo ikinä New Yorkin jälkeen (eli aikalailla kahteen kuukauteen) ollu niin kipee selkä ku perjantaina. Meinas tulla jo kuolema tunnin ajon jälkeen ja sinne tosiaan oli neljän tunnin ajomatka. Oli pakko ottaa särkylääke et jaksoin ajaa perille asti. En ookaa täällä syöny niitä New Yorkin jälkeen. Ja sit säädin verkkatakin mun alaselän taakse tueksi ristiselälle. Eli verkkatakki selän takana sitte ajeltiin. Eilen illalla sain onneksi oman autoni takaisin. Ensi viikolla voikin sitten olla jo uusi auto eli ei enää kovin kauaa tuokaa auto ole mun käytössä.

Perjantaina saavuttiin Suttons Bay:hin sen verran myöhään, et mentiin vaan suoraa nukkumaan. Lauantai aamuna meidät oli kutsuttu aamupalalle meidän aluevalvoja toiseen kotiin. Sillä on toinen koti siellä ja toinen täällä Ann Arborissa. Tosi makee talo! Ihan Lake Michiganin rannalla. Kyllä semmonen mulleki kelpais. Siellä saatiin aamupalaksi pannukakkuja. Mää ja toinen suomalainen au pairi ei oltu oikein tyytyväisiä. Me molemmat ollaan totuttu syömään puuro aamulla ja nyt meille tarjottiin vaan pannukakkuja. Just! Ei oikee meitä sytyttäny. No, ei auttanu ku syödä ja olla valittamatta asiasta ainakaa enkuksi. :) Aamupalan jälkeen lähdettiin suunnistaa kohti Sleaping Bearia. Sää oli ihan hyvä. Ei liian kuuma eikä kylmä. Sleaping Bear oli tosi makee! Vettä, vettä, vettä ja hiekkaa, hiekkaa, hiekkaa. Mentiin melkeen pystysuoraa seinää alas järven rantaan. Alas meneminen oli tosi siistiä mut se ylös tuleminen oliki toinen juttu. 140 metriä lähes pystysuoraa seinää upottavassa hiekassa. Elämäni rankimmat 140 metriä! Toisen suomalaisen kans tultiin ekana ylös suomalaisella sisulla. Onneksi ei oo ylipainoa, siitä ois nimittäin voinu muodostua pieni ongelma muuten. Kuulin hostäitiltä eilen ku tulin kotiin, et me ei nähty juuri mitää siitä Sleaping Bearista. Siellä ois ollu sellanen hiekkadyyni paikka jossa ois kokenu kirjaimellisesti olevansa aavikolla. Mua kyllä harmittaa ku meidän matkankohde oli Sleaping Bear ja sit me oltiin siellä vaan joku 2 tuntia eikä ehitty näkee ku toi yks nyppylä. Se oli kyllä tosi makee et ei siinä mitää.

Sleaping Bearin jälkeen lähettiin syömään ja sit sen jälkeen saatin tehä mitä haluttiin. Me käytiin kaupassa ja ajettiin motellille. Sieltä sit päätettiin yhdessä lähtee toisen huoneen au pairien kans yö elämää kattomaan viereiseen kaupunkiin, Traverse City. Mää pääsin siellä sisään 21 vuotiaana! Ainut huonopuoli oli vaan se et olin autolla. Kerranki ku pääsen täysi-ikäisenä sisään, niin sitte oon autolla. Just. En tajunnu ennen ku pääsin sisälle ja huomasin et mulla oli erilainen ranneke ku muilla alaikäisillä. Oli ihan unohtanu et voin päästä täällä täysi-ikäisenä sisälle ku näytän mun suomalaisia papereita. Niistä ne nimittäin voi luulla et oon syntyny huhtikuun 12. päivä, vaikka oon syntyny joulukuun 4. päivä. Sit tehtiin vielä radioon mainos sille baarille! Mentiin sisälle niin siellä rupes heti sen työntekijä kysyy et halutaanko me radioon. Me oltiin vähän et ei haluta. Sit se kuitenki meni niin et me tehtiin se mainos. Se mies soitti puhelimella sinne radioon ja rupes mainostaa sitä baaria. Selitti jotai et meillä on 3 dj:tä tänään ja sun muuta. Sit ku se kysy et onko teillä hyvä meno ja ootteko tullu pitää tänne hauskaa, niin meidän piti huutaa ja kirkua. Sit meidän piti sanoo sinne oma nimi ja mistä ollaan kotosi. Ei paha homma. En kyllä tiedä et toimiko meidän mainos ku me lähettiin jo 12 jälkeen pois ku ei jaksanu olla eikä siellä oikein ollu menoa. Tosin se meno kyllä saatto kehittyä vasta sitte ku me lähettiin. Oltiin menty jo ennen 10 ku sillon pääsi ilmatteksi sisälle.

Sunnuntaina ku herättiin, niin pakattiin kamppeet ja suunnattiin Traverse Cityyn shoppailee. Löydettiin yks hyvä ostoskeskus, jossa vietettiin muutama tunti ja sitte kotia kohti. Oli ihan hyvä olla ajoissa kotona, niin sai vähän jotai tehtyäki ennen ku piti mennä nukkumaan.

Illalla katottiin sitte perheen vanhempien kans MTV:n Music Awardsia. Oli tosi hieno tapahtuma. Ei siinä mitää. Sen takia meni vaan myöhään eilen ja tänää meinaa väsyttää. No, tänään pitää sitte yrittää mennä aikanaan nukkumaan.

Tänään lapset oli ihan normaalisti koulussa ja äsken vein vanhimman pojan sen parhaalle kaverille kylään. Ite sain aamupäivän vapaan aikana tehtyä mun koulun läksyt ku mulla nyt on huomenna sitä koulua. Illalla oon menossa ilmaiselle hiphop tanssitunnille sen mun saksalaisen hyvän kaverin kans ja sit lähtee brasillialainenki mukaan. Tää saksalainen rakastaa hiphoppia ja se on ihan innoissaan ku ollaan menossa. Määkii oon ihan hirveen innoissaan ku en oo ikinä sitä tanssinu eikä mulla oo etes olemassa mitää niin löysiä vaatteita niin ku sinne pitäs olla päälle. No, eiköhän toi nyt yhen kerran mee vaikka ei ookaa sopia vaatteita ja eihän sitä tiedä vaikka innostusin ja sit pitää ostaa löysempiä vaatteita. :) Saa nähä. Ihan mielenkiintoista kuitenki mennä kokeilemaan. Kaikkee voi aina kokeilla. :)

Sit mun pitää tällä viikolla harjotella taskuparkkia ku mulla on tän viikon lauantaina se inssi. En oo tehny sitä autokoulun jälkee, joten ehdottomasti pitää harjotella etukäteen ennen ku meen inssiin. Muut jutut mun pitäs kyllä osata tehä. Onneksi se tehdään kuitenki keppien väliin ja sit tällä perheellä on olemassa jotkut tolpat, jotka voidaan pysyttää tohon pihalle ku on mitattu sopiva väli mun autolle, niin sitte pääsen ihan omalla pihalla harjottelee mahdollisesti jo tänä iltana.

Ei kommentteja: