torstai 9. huhtikuuta 2009

Ennen Floridaa

Pitkänäperjantaina siis lähden perheen kanssa Floridaan viikoksi. Lapsilla on silloin kevätloma koulusta. Päivitän nyt alkuviikon tapahtumat tänne, niin saan sitte Floridan omanaan.

Tää viikko siis alko sillä, että lapset oli kotona koulusta ku koulut oli peruttu räntä sateen takia. Tosin en kyllä ymmärrä että missä kohtaa sitä lunta oli niin paljoa, ettei ois bussit päässy liikkumaan. No, koulut nyt kuitenki oli peruttu ja kaikki kolme lasta siis kotona päivän. Iltapäivällä vein heidät leffaan, ettei aika tulis kotona pitkäksi. Ajattelin että leffa olisi paras ratkaisu ku uimahalli ja yks lasten museo olivat varmasti ihan täynnä ja pihalla oli niin märkää, ettei sinne voinu juuri mennä. Mentiin kattoo Monsters vs. Aliens 3D leffana. Se oli mun eka 3D leffa ja olin kyllä enste, että mitä ihmettä te mun päälle hypitte. :D Mulla oli sellanen fiilis, että mun on pakko päästä niitä kauemmaksi, että en mää nyt näin lähellä voi istua. :D Mut se fiilis meni ohi sitte ku siihen tottu. Pojat tykkäs kyllä leffasta, mutta tyttölle se ei ehkä ollu paras mahdollinen valinta mutta kyllähän se siellä meni. Illalla kävin isän ja sen kaverin kanssa parissa kaupassa ostamassa suomeen tuliasia ja käytiin syömässä.

Tiistaina olin aamulla koulussa. Koulun jälkeen pakkasin loput suomeen menevät kamat, jotka lähti isän mukaan. Niitä olikin aika paljon. Mulle on nimittäin vähän kertyny noita sikapainavia leivontakirjoja mutta oon nyt päättäny että en oikeesti saa ostaa niitä enää. :D En pääse oikeesti pois täältä muuten vaikka täällä kävis ketä. Enkä mää nyt saa niitä suomessa mihinkää ku niitä on jo niin paljon. :D Iltapäivällä isä tuli hakee mun kamat ja lähtivät sitte kentälle sinä aikana ku mää olin lasten kanssa harrastuksissa. Illalla kävin laittaa kuntoon vieraitten yöpaikan ja yritin opiskella. Sain onneksi tehtyä aika hyvin läksyt torstaiksi.

Keskiviikkona olin aamulla yogassa. Yoga oli tällä kertaa paljon kivempi ku viimeksi ku ei taivuteltu taaksepäin itteemme. Nyt se oli oikeesti taas kivaa. Mulla on nyt toi ykköstaso ollu nyt tammikuusta asti, niin aattelin että jos nyt sitte seuraavalle kaudelle ottasin tason 1-2. En usko että oon liian "huono" sinne. Voihan sitä käydä yhden kokeilee ja jos tuntuu hirveeltä, niin sitte vaan vaihtaa takas ykköseen. En tiedä. Pitää vielä miettiä sitä. Ens viikolla tulee uudet jumppa-aikataulut nettiin, et sitte näkee mikä passaa mun aikatauluun. Iltapäivällä oltiin tytön kanssa vaan kotosalla ja maattiin mun sängyssä ja katsottiin telkkarista lastenohjelmia. Vanhin poika tuli puolen päivän aikaan pois koulusta kun hänellä oli korva kipeä. Hostäiti käytti häntä lääkärissä, mutta ei ollu mitää tuhlehdusta. Anto kuitenki korvatippoja. Illalla menin spinningiin ja olipas taas kivaa. Tykkään kyllä ton opettajan tunneista ihan älyttömästi. Toivottavasti pystyn ottaa ton opettajan tunnin myös seuraavalle jumppakaudelle. En oo vielä tavannu ketään yhtä hyvää spinning opettajaa, vaikka tosi monia opettajia oon kyllä tavannu. Spinningin jälkeen lähdin toisen suomalaisen kanssa hakee hänen kaveria lentokentältä, joka nyt tuli tänne reilu viikoksi. Pienen seikkailun jälkeen löydettiin hänet kentältä ja päästiin lähtee Ann Arboriin. Ajettiin suoraa syömään ja sieltä sitte heitin ne kotiin ja ajelin itse nukkumaan.

Torstaina olin koulussa vikaa kertaa ennen viikon lomaa. Tuun siis olee pois ens viikon mun koulusta ja se kyllä vähän stressaa ku sen jälkeen ei oo enää ku kaks kertaa ja meillä on loppukoe. Kävin tunnin jälkeen juttelee opettajan kanssa ja hän kyllä sano mulle että ei mulla tuu olee mitää hätää ku tähän asti tää mun koulu on kuitenki menny tosi hyvin. Sovin että hän laittaa mulle ens viikolla mailia että mitä tekivät ku ei hän etukäteen osaa tarkkaan sanoa. Riippuu aina että mitä ehtii. Ja ku se tekee aina torstaina meidän tunnin jälkeen suunnitelman tiistaiksi ja sitte taas tiistaina tunnin jälkeen tortaiksi, niin ei se vielä osannu sanoa etes tiistaiksi et mitä on suunnitteilla. Otan kirjat mukaan Floridaan, että jos etes jotai sais katottua. En kyllä aido ottaa siitä stressiä ku kuitenki oon lomalla. Jos ei oo aikaa eikä kiinnosta, niin sitte annan olla. Tullaan kuitenki jo perjantaina, et mulla on viikonloppu ja maanantai aikaa opiskella toiset kiinni ennen ku tiistaina meen kouluun. Mun on pakko saada ne kiinni ennen ku meen sinne tunnille tiistaina. Muuten oon ihan out ku siellä toi etenemistahti on tosi kova. Sen verran paljon tää kurssi on työllistäny, että oon onnellinen jos pääsen sen kunnialla läpi. Eikä sitä enää oo ku 6 kertaa, tosin mulla 4 ku oon ens viikon pois. Ja noistaki neljästä kerrasta ei oo ku kaks opiskelukertaa ku yhdellä kerralla on koe ja yhdellä kerralla saadaan kokeet takasi ja viedään syötävää sinne. Vähän saman tyylinen "juhla" ku ennen jouluaki kurssin lopussa.

Iltapäivällä käytiin tytön kanssa kattomassa tätä toista suomalaista ja hänen kaveria. Mentiin downtowniin kahvilaan istuu ku oli niin mielettömän nätti ilma. Jotai 15 astetta lämmintä taas yhtäkkiä meillä ja maanantaina ja tiistaina saatiin lunta. :D No, häipy ne lumet ainaki nopeesti ku mun talvivaatteet on ainaki tällä hetkellä suomessa. Hostisä veikkas et ku tullaan Floridasta, niin meillä on jo ihan vihreet puut. Saa nähä et miten käy. Vielä ei viherrä yhtää. Täällä kyllä tosi nopeesti muuttuu toi tilanne ku se vaan päättää muuttua, että en kyllä yhtää ihmettele vaikka oiski sit vihreet puut.

Torstai iltana oli sitten vuorossa pakkausoperaatiota Floridaan. Kesävaatteita ja rantakamaa vaan messiin ja sit jotai hienompaa vaatetta pääsiäisillalliselle. Kävin myös mun tenniksessä. Tällä kertaa olin yksin opettajan kanssa puoli tuntia. Toiset tuntilaiset muisteli et se alkaa puolelta eikä tasalta, joten tulivat puoli tuntia myöhässä. Sain taas kyllä hyvää yksityisopetusta. Tosin tällä kertaa meidän varsinaiselta opettajalta ku viimeksi oli tuuraaja. Oli kyllä tosi kiva taas pelata tennistä ja oppiaki jotai. Tykkään tosta opettajasta joka meillä on. Se on sellanen nuori mies joka heittää ihan hyviä juttujaki välillä, et sit ei voiku nauraa. Ja osaa kyllä myös opettaa. :)

Ei tunnu kyllä yhtään pääsiäiseltä. Johtuu varmasti siitä ku suomessa oon tottunu siihen, että kasvatetaan raeruohoa, lapset menee virpomaan ja leivotaan rahkaleivonnaisia ja kaupat on täynnä pääsiäismunia. Täällä ei tunnu tää pääsiäinen olevan niin iso juttu ku suomessa. Jotai pääsiäismunia kyllä on kaupassa mutta siinä se sitte oliki. Täällä on niin paljon noita eri uskontoja ja eihän jokaisessa uskonnossa oo pääsiäistä. Ja vielä ku lähdetään pois kotoa, niin ei oo etes mitään kannattanu leipoa. Eikä meillä nyt juuri mitää rahkaleivonnaisia etes voi tehdä ku ei ole rahkaa. Pääsiäismaanantai et muuten ole täällä mitään. Se on ihan normaali työ- ja koulupäivä. Muistan aina pääsiäisen ku juttelen jonkun suomessa olevan kanssa ja sitte se puhuu pääsiäisestä. Sit tulee aina mulleki sellanen ahaa- elämys, et niin tosiaan, se on pääsiäinen nyt viikonloppuna. :D Et hyvää pääsiäistä sinne suomeen ja nautistelkaa rahkaleivonnaisista munki puolesta. :P Mämmiä ei tarvi syödä mun puolesta ku en tykkää siitä.

Ei kommentteja: