tiistai 26. toukokuuta 2009

Terve viikko ja uima-allas kausi on alkanut! :)

Niin taas vaan on mennyt yli viikko viime päivityksestä. Mihin ihmeeseen tää aika oikein menee?!? Kysympähän vaan. En ymmärrä et miten tää voi mennä niin kamalan nopeesti. Ens viikolla on jo kesäkuu ja sit ens kuussa lähden pois Ann Arborista. Kamalaa. Tässä iskee oikeesti kriisi ku tää aika menee ihan liian nopeesti. No, ei kai se auta ku taas purkaa viikko tänne.

Kerroinki viime päivityksestä mun epäonnen farkuista ku olin eka käyny ne ostaa ja sit niistä meni vetskari ja sit menin vaihtaa ne ja sit ku tulin kotiin, niin sitte niihin oli jääny varashälytin kiinni. Maanantaina lähdin sitte käymään siellä liikkeessä taas, jotta saisin sen varashälyttimen pois. Selitin myyjälle tilanteen ja sanoin vielä et asun Ann Arborissa enkä täällä, niin ei kyllä ollu kovin kiva lähtä varashälyttimen takia uudestaan tänne, niin sain sitte 15 prossaa alennusta sen päivän ostoista. Kiva myyjä. :) Maanantai iltana olin yogassa ja oli kivaa. Tehtiin erilaisia juttuja ku mitä oon aikasemmin tehny.

Tiistaina yritin aamulla soittaa skypellä mummolle mut jostai syystä ei toiminu. Pitää yrittää taas joku päivä uudestaan. Saan siihen tuhlattua mun loput skypen tilillä olevat rahat ja ku jo kohta oon tulossa pois täältä, niin ei paljoa tarvi soitella kellekää. Iltapäivällä käytiin tytön kanssa koruliikkeessä ja löysin itselleni sormuksen. Oon nimittäin jo pidempään suunnitellu (ku mää nyt tykkään sormuksista) et ostan täältä jonkun kivan sormuksen johon kaiverrutan et Au Pair in USA 08-09. Se on sitte tosi kiva muisto. Onneksi nyt sitte löysin sen sormuksen, niin ei tarvi enää sitä miettiä. Tällä viikolla sen pitäs tulla kaiverrettuna sinne liikkeeseen ja sit vaan käyn sen hakee. Myöhemmin iltapäivällä oltiin lasten harrastuksissa ja molemmat pojat pääsi uuden vyön kanssa sinne. Pääsivät molemmat nimittäin läpi viikonloppuna olleen vyökokeen ja saivat seuraavan tason vyöt. Illalla oli mun spinningi ja pilates. Spinningissä vedin kyllä kovaa. Oli sellanen fiilis et ei kyllä anneta tuumaakaa periksi. Sitte tunnin jälkeen mun opettaja sano mulle sen mitä mää itseki oon aatellu jo pidempään. Se sano että mua on kiva katsoa ku näkee et treenaan oikeesti kovaa. Vähän ihana palaute. :) Koska mulla on itselläniki siellä sellanen tunne ku kattoo niitä muita et ne luulee oikeesti olevan jollai sunnuntai ajelulla. En mää ainakaa mee sinne maksamaan jostai sunnuntai ajelusta. Mää haluan maksaa kunnon treenistä. Paras on ollu ku siellä muutaman kerran on ollu joku nainen joka menee ikkuna paikalle ja sit kattoo ikkunasta ulos ja vähän polkee pyörää. Just. :D On siellä nyt tietenki muitaki ku mää joka treenaa kovaa mut ei kyllä kovin montaa. Suurin osa näyttää olevan jollai sunnuntai ajelulla. Pilates meni ihan hyvin rankan spinningin jälkeen ku se nyt ei oo fyysisesti kovin rankkaa.

Keskiviikkona oltiin tytön ja toisen suomalaisen kanssa piknikillä ku olin niin mahtava ilma. Mää tein aamulla eväät valmiiksi ja lähdettiin suoraa ku sain tytön koulusta, niin sitte oli aikaa nautiskella säästä, ruuasta ja puistosta. Mentiin yhteen puistoon josta tyttö tykkää kovasti. Siellä on kiva kiipeilyteline ja keinu. Ilma oli kyllä mitä mahtavin. Jotai vähän vajaa 30 astetta lämmintä ja aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta. Samaa rataa oli ilma myös torstaina ja mentiin sitte toiseen puistoon. Täällä kertaa vähän vähemmillä eväillä ja ei voitu olla niin kauaa ku oli oikeesti jo liian kuuma. Muutenki täällä on nyt ollu tosi nätti ilma ja lämmintä ihan liikaaki. Ihan shortsi ja t-paita kelit. Keskiviikkona vein tytön tanssitunnille ja vanhimman piano tunnille. Hostäiti tuli harrastuspaikalle hakee lapset kotiin ja mää lähdin lenkille toisen suomalaisen kanssa. Käytiin sellanen kahden tunnin reipas kävelylenkki et oli kyllä hyvä treeni. Ois ollu liian kuuma juosta ja taas ku oli niin nätti ilma, niin ei ois malttanu mennä salille.

Torstaina kävin aamulla salilla treenaamassa. Piti jo välillä päästä nostaa painoja ja varsinki tekee käsillä jotai ku ne jää yleensä mulla vähemmälle. Iltapäivällä siis oltiin tytön kanssa siellä puistossa. Illalla mulla oli vika kerta mun tennistä tän opettajan kanssa. Harmi sillä oon oikeesti kokenu et tää on hyvä opettaja. Ja nää kurssikaveritki oli tosi mukavat. Meillä oli aina tosi hauskaa tunnilla. Nyt mulla sitte jatkuu tennis tiistai ja torstai aamusin siihen asti ku lapsilla alkaa kesäloma koulusta eli vielä kolme viikkoa. Sitte en ota täällä enää kursseja, sillä ei riitä aika. Eli nyt on menossa vikat tenniskurssit täällä. Aattelin kuitenki ottaa niitä ihan viimeseen asti, sillä suomessa mulla ei taida olla rahaa semmoseen. Tällä kaikki tommonen on paljon halvempaa.

Perjantaina laiskottelin aamulla kotona ja iltapäivällä oliki vuorossa uimakoulu tytön kanssa. Pääsin siinä samalla ite uimaan puoli tuntia. Mennään yleensä sen verran ajoissa sinne et ehditään tytön kanssa vähän aikaa leikkiä ennen tunnin alkua ja se kelpaa hänelle oikein hyvin. Se aina kysyy et ehitäänhän me leikkiä vähän aikaa tänään. Illalla ku olin vapaa, niin lähdin toisen suomalaisen luokse. Hänen perhe nimittäin lähti lauantaina reissuun ja talo oli siis tyhjillään maanantai iltaan asti, joten hengasin viikonlopun siellä. Maanantaina meillä oli Memorial Day, joten vanhemmat oli vapaalla töistä ja lapset vapaalla koulusta ja määkii sain sitte vapaa päivän.

Lauantaina lähdettiin käymään ostoksilla. Sain tehtyä aika hyvin ostoksia mun heinäkuun retkille. Mulla on nimittäin jotai kamaa mitä pitää sinne ostaa ja oon nyt yrittäny niitä ostaa, niin saan pois alta. Löysin tavaraa paljon halvemmalla ku olin olettanu. Sain mm. makuupussin 10 taalalla, ilmapatjan 10 taalalla, 2 GB mustikortin kameraan 20 taalalla, hyvältä tuntuvat sandaalit 25 taalalla jne. Ei yhtää pahoja hintoja. Ja sit löysin itselleni ihan kunnon kokosen amerikan lipun 20 taalalla. Se lähtee sitte mun mukana suomeen ja tulee todennäköisesti päätymään mun huoneen seinälle. :) Oon hyvin ylpeä mun amerikan lippu ostoksesta. Vielä pitäs löytää hyvä reppu, kiikarit, army knife ja jotai pientä kuten arskarasvaa ja hyttyskarkoketta ja semmosta. Mut noita pieniä juttuja ei nyt tarvi investoida. Ne ehtii ostaa sitte lähemminki eikä niihin tarvi hirveesti säästää rahaa. Illalla mentiin paikalliseen baariin, sillä siellä oli mun meksikolaisen luokkakaverin synttärit. Hän täytti 21! :) Oli kyllä kiva nähdä häntä pitkästä aikaa, sillä en ollu nähny sen jälkeen ku koulu loppu. Pitää vielä yrittää nähdä ennen ku mää lähden täältä. Hän on aivan mahtava tyyppi ja synttäreilläki oli paljon porukkaa.

Sunnuntaina mentiin altaalle, sillä täällä alko uima-allas kausi lauantaina. Ne aukee täällä aina Memorial Day viikonloppuna. Sunnuntaina oliki mitä mahtavin ilma ja myös mun hostäiti tuli sinne lasten kanssa, niin leikin sitte lasten kanssa siinä vedessä. Heti ku vanhin näki, mut niin hän alotti et armi, sun pitää tulla meidän kanssa veteen. :) Illalla mentiin ajelulle ja käytiin vähän kattelee paikkoja. Tää toinen suomalainen ei nyt paljoa pääse näkee mitää paikkoja jos mää en häntä aja ku niillä ei oo autoa. Ja nyt on hyvä munki ajalella ku osaan liikkua ilman navigaattoria keskustan ulkopuolellaki aika hyvin. En aina oo ihan sata varma et missä oon ja mihin ollaan menossa, mut sitte kohta on jo kartalla ku näkee jonkun tien nimen. Oonki miettiny et kamalan harmillista ku joutuu lähtee melkeen heti ku täällä oikeesti osaa liikkua muutaki ku ne joka päiväset jutut ja osaa suunnistaa tien nimien perusteella.

Maanantaina käytiin taas altaalla ja arvatakaa mitä?!? Meikä on taas palanu! Tää ei voi olla totta! :D Rasvaan itseäni oikeesti työkseni ja siltiki paloin taas. Tällä kertaa en onneksi yhtä pahasti ku viimeksi, sillä se ei ois enää terveellistä ollenkaa. Tällä kertaa paloin naamasta ja vaan toiselta puolelta ja näkyy kivat arskojen rajat! :D Oon aika kamalan näkönen nytte! Oonki menossa shoppailee vahvempaa aurinkorasvaa mun naamaan ku toi ei näköjään riitä mikä mulla on ja naamaan ei passaa laittaa ihan mitä tahansa ku sitte rupee heti tulee finnejä hirveesti. Nytki huomaa ku joudun laittaa aurinkorasvaa ihan hirveesti, et mulla on ruennu tulee taas finnejä rintakehään. Ei ookaa viime kesän jälkeen ollu vielä kertaakaa näin paljon finnejä rintakehässä. Pitää nyt ku on allas kausi alkanu, niin ottaa vaan ahkerasti arskaa vähän kerrallaan ja oikeesti yrittää saada vahvaa pohjarusketusta ennen ku meen kaliforniaan heinäkuussa. Muuten se on taas katastrofi siellä. Mun tavoittena onki olla aika ruskee ku suomeen palaan elokuussa, et katsotaan sitte kuka on suomalainen ja kuka ei. :D Jalat on kyllä mun haaste, sillä niihin mulla ei taho millää tarttua rusketus. Ne on joko valkoset ja punaset. :D Nyt se on luvannu huonompaa ilmaa tiistaille ja keskiviikolle, et ei oo altaalle menemistä, mikä nyt toisaalta tähän väliin on ihan hyvä, niin ehtii iho palautua viikonlopun auringon otosta. Kävinki muuten ostaa hyvää after sunnia sunnuntaina. Sitäki tulee nyt menee aika ahkerasti. Toivottavasti kuitenki saadaan hyviä ilmoja ku voidaan tytön kanssa mennä kahdestaan iltapäivällä altaalle ku pojat on koulussa. Maanantai iltana oltiin ypsissä grillaamassa kavereitten kanssa ja ku oliki aivan ihana ilma. Heiteltiin siellä frisbietä ja se oli kyllä kivaa.

Sunnuntaina mulla ei siis ollu mun jääkiekkoa eikä maanantaina yogaa ku oli tää Memorial Day weekend. Nyt on taas luvassa ihan normaalit viikot siihen asti ku lapsilla loppuu koulu. Sinne asti myös on melkeen kaikki harrastukset lapsilla ja mulla myös. Siihen samaan loppuu jumppakausi meidän salilla ja mun tennis. Jääkiekko jatkuu jos siellä pärjää eli pääsee loppupeleihin asti. Se riippuu ihan siitä. En tiedä et mikä meidän joukkueen tilanne on, mutta ollaan kyllä voitettuki aika monta peliä et ei kai me nyt ihan huonoimpia voida olla, jolla loppuu pelit ekana. Tän viikon sunnuntaina ois edessä mun 10K! HUI! :D Mitenhän se menee!?

Ei kommentteja: