maanantai 1. kesäkuuta 2009

10K ja kriisi

Taas meni viikko. Tää on ihan hirveetä. Nää viikot vaan juoksee mun ohi. Aina yhtäkkiä huomaa et taas on maanantai aamu. En oikeesti ymmärrä et mistä lähtien aika on ruennu kulkee näin nopeesti. Nyt on jo kesäkuu ja ens kuussa mää lähen jo pois perheestä ja sitä seuraavassa kuussa tuun kotiin. KRIISI!! Ja vielä oikein extra isolla K:lla. :D Kerranki ku meillä on uima-altaat auki, niin on ollu tosi huonot säät. Kertaakaa ei olla vielä päästy tytön kanssa sinne laiskottelee päiväksi kahdestaan. Aina on tullu vettä taivaalta tai muuten vaan ollu kylmä. Jospa se siitä vielä lämpiäis et pääsis vielä altaalle tyttöjen kesken. :)

Viime kirjotukseen päivitinki maanantaina ku se oli täällä se Memorial Day eli alotetaan tiistaista. Aamulla olin tenniksessä. Alotin siis nyt täällä sellasen kolmen viikon kurssin, jota on tiistai ja torstai aamuisin 1,5 tuntia. Sit tän kurssin jälkeen en enää ota tenniskursseja täällä. Oon tähän asti ollu alottelijoitten kurssilla ja tää nyt oli se seuraava taso ja täytyy kyllä sanoa et tiistaina olin ihan out. Olin ainut joka oli ekaa kertaa tuolla kurssilla ja sen kyllä huomas. Siellä oli mun lisäksi 8 muuta mikä on aika paljon ku yleensä meitä on ollu joku 5 tai 4. Tosin meillä oli kyllä kaks opettajaa. Mutta kuitenki. Sit se opettaja aina vaan sano et tehdään sitä mitä ollaan ennenki tehty ja te kyllä tiedätte mitä se on. Mutta enhän mää tienny ku en ollu ollu aikasemmin. Torstaina meni sitte jo paljon paremmin ku olin peräti kärryillä niistä asioista ku opin jo tiistaina jotai. :) Torstaina oli tenniksessä tosi kivaa ja huomaa kyllä et kehittyy aika nopeesti. Tän kurssin jälkeen on varmasti kehittyny hyvin. Tässä kurssilla kuitenki ehditään käymään asioita tosi paljon läpi ja tää on sen verran tiivis ettei ehdi edelliset unohtua ku mennään uusiin asioihin.

Iltapäivällä käytiin tytön kanssa asioilla ja poikien tultua koulusta lähdettiin harrastuksiin. Tiistain harrastus reissua ei ookaa enää montaa kertaa jäljellä sillä seki loppuu sitte ku koulut loppuu. Illalla oli mun spinningin vuoro. Tällä kertaa meillä ei ollu meidän omaa opettajaa mutta meidän tuurajaki oli ihan hyvä et ihan hyvä treeni saatiin. Spinningin jälkeen en jaksanu vääntäytyä pilatekseen vaan lähdin kaverin kanssa leffaan. Oli muuten hyvä leffa. Käytiin kattoo Wolverine. Suosittelen.

Keskiviikkona oltiin iltapäivällä tytön kanssa kotona, sillä se oli hänen toivomus. Hän sano mulla aamulla että ei halua mennä tänään mihinkää, joten oltiin sitte kotona. Poikien tultua koulusta vein vanhimmaisen ja tytön harrastuksiin ja keksimmäinen lähti mukaan, sillä hänen jalkapallo treenit oli peruttu huonon sään takia. Illalla oli sitte vuorossa Red Wingsien peli. Täällä onki menny viime viikot ihan Red Wingsi huumassa. Keskiviikkona katsoin pelin meillä ja kävin hakee suomalaisen meille katsomaan sitä, sillä hänen perheellä ei ole tv:tä eikä autoa, joten mun täytyy hänet ajaa telkkarin luokse. :) Seuraava Wingsien peli oliki sitte lauantaina ja kyseessä oli eka Stanley Cup finaali. Menin katsomaan sitä ypsiin ison jätkälauman kanssa ja oli kyllä kivaa. :) Ongelma näitten amerikkalaisen kanssa meinaa olla se ku ne yrittää lausua mulle suomalaisia nimiä. Kaikista paras oli ku yks siellä yritti lauantaina selittää mulle Teemu Selännettä. Voi jestas! :D Täytyy sanoa etten oo ikinä kuullu niin huonoa suoristusta suomen lausunnasta. Voi voi. Kesti tosi kauan ennen ku tajusin et kenestä se puhuu. Tajusin vasta sitte ku pyysin sitä tavaamaan sen nimen. No, lopputulos oli kuitenki et päästiin yhteisymmärrykseen et kenestä puhutaan et sinänsä ihan hyvä suoritus. :) Ja peli voitettiin vielä. Seuraava finaali oli sunnuntai iltana mut mää en nähny sitä ollenkaa ku mulla oli mun oma jäkispeli samaan aikaan. Seki voitettiin ja suomalaiset pelas hienosti. Filppula teki ainaki yhden maalin. Ja Leinoki muuten pelas ainaki lauantaina tosi hyvin ja sai tosi paljon peli aikaa. Seuraava finaali onki tiistaina et sitte taas huudetaan Red Wingsille. :)

Torstaina olin siis aamulla tenniksessä ja iltapäivällä käytiin tytön kanssa meidän ostarin leikkipaikassa. Ja löysin samalla aivan ihanan napakorun itselleni. Tosin en ostanu sitä, joten täytyy varmaan mennä sinne liikkeeseen uudestaan tässä lähiaikoina ku kuitenki jää harmittaa jos joku sen varastaa multa. Se oli nimittäin just täydellinen mulle. :) Illalla menin kahden kaverin kanssa leffaan ja tää leffa oli kyllä todella todella todella hyvä. Suosittelen! Tää leffa oli Taken ja vitsi ku oli hyvä. Loppu kyllä sillee et varmasti tulee jatko-osa. Se pitää sit mennä kyllä heti kattoo.

Perjantaina olin vaan aamulla kotona ja laiskottelin. Iltapäivällä meillä oli tytön kanssa uimakoulu mikä oli aika surullista, sillä perjantai oli ainut päivä koko viikolla millon ois voinu mennä altaalle. No, ehkä niitä päiviä tulis vielä lisää. Tytön uimakoulun aikana määkii uin sen puoli tuntia. Poikien tultua koulusta vein keskimmäisen jalkapallo treeneihin. Ne oli peruttu sillon keskiviikkona, niin ne piti ne sitte perjantaina ku tää nyt oli vika kerta koko jalkapalloa. Lauantaina näillä oli myös vikat pelit. Tulomatkalla vein vanhimmaisen sen kaverille kylään. Ajoin perjantaina mun hostäitin jättiautoa ku mun auto meni öljyn vaihtoon. Mulla oli muuten viikon ajan ukin mini auto ku mummi ja ukki meni mun autolla Kanadaan. Ja mini autolla tarkotan tavallista suomalaista henkilöautoa. Olin aika järkyttynyt ku istuin siihen ekan kerran. Oli oikeesti tosi turvaton olo ku ajelin tuolla isojen autojen keskellä sellasella minillä josta vielä kaiken lisäksi meinas loppu moottori kesken! :D Tuntu et jään alle ku se ei kiihy niin ku mun auto. :) Mut kyllä siihen sitte tottu, mutta olin kyllä happy ku sain oman autoni takasi. Paljon turvallisempi olo ja moottorikaa ei lopu kesken.

Perjantai iltana lähdin parin kaverin kanssa käymään East Lansingissä tollee pika päätöksellä. Siellä oli jotkut bileet ja oli kyllä kiva paikka. Lansing on Michiganin pääkaupunki, niin ompahan nyt ainaki käyty siellä päin. En kyllä hirveesti sitä paikkaa nähny ku oltiin pimeellä liikkeellä mut oli kiva kuitenki käydä ja kyllä sieltä nyt jotai näki ku ajettiin keskustan läpi ja ku en ollu omalla autolla, niin ei tarvinnu ite ajaa. Pysty keksittyy maisemiin vähän enemmän.

Tänä viikonloppuna oliki suuri hetki, sillä mää juoksin mun elämäni ekan 10 kilsaa juoksutapahtumassa. Ja tää nyt oli mun toka kerta ku etes osallistuin tommoseen tapahtumaan. Eka kerta oli se mun 5 kilsaa toukokuun alussa. Juoksu oli nyt sunnuntai aamuna kello 8. Lauantaina kävin hakee mun paketin, jossa sain kaks t-paitaa, kilpailunumeron ja ajanotto systeemin, joka laitettiin kenkään kiinni. Osallistuin Dexter-Ann Arbor run tapahtumaan ja tää taitaa olla suurin ainaki täällä päin. Kaiken kaikkiaan juoksioita oli 5800 ja matkoina oli 5 kilsaa, 10 kilsaa tai puolikas maratoni ja sit lapsille oli joku oma mailin juoksu. Lauantaina ku piti hakee se paketti, niin se oli ypsin lukiossa ja voi jestas ku oli täyteen pistetty paikka. Oli aika moinen projekti saada auto jonneki. Sainki sen sitte loppujen lopuksi jonneki hornaan josta piti kävellä sinne koululle aika pitkästi ja sitte se koulu oli ihan täyteen pistetty. Siellä sisällä oli menossa kaiken maailman tapahtumat. Ne oli niin ku messut. Olin siellä vähän suu auki fiiliksellä, et mihinköhän mää taas oon itteni laittanu. :D Sain kuitenki mukaani mitä tarvitsin ja lähdin pois. Juoksu oli siis sunnuntai aamuna kello 8 eli hieno kello 6 herätys ja suunnistaa keskustaan. Sinne sai jättää auton parkkiin ja sitte vaan juoksijat bussiin ja meidät ajettiin Dexteriin ja käskettiin juosta takasi keskustaan. :D Maali siis oli ihan Ann Arborin ydin keskustassa. Oli kyllä hyvä fiilis juosta. Olin todella yllättyny että miten helposti se meni. En ois ikinä uskonu et mää pystyn noin hyvään suoritukseen. Oon todella ylpeä itsestäni. Juoksin siis 10 kilsaa aikaan 57:02. Juoksioita kympillä oli 1621 ja mun sijoitus oli 720. Oon kyllä todella tyytyväinen. Juoksin sillon toukokuun alussa 5 kilsaa aikaan 27 jotaki ja nyt noin kolme viikkoa myöhemmin 10 alle tuntiin. Olin ihan varma etten selviä sieltä alle tunnissa. Maaliin tulon jälkeen oli vähän aikaa sellanen fiilis et tulee kuolema mut pari minuuttia sen jälkeen oli jo sellanen fiilis et juostaanko lisää. Voi vitsi ku oon ylpeä itsestäni! :) Juoksu oli tosi helppoa ja hauskaa. Vaikka mun jalat ei kestä juosta. Eli jaloissa tuntuu nyt että on juostu ihan vasta. Ja sen takia ku mun jalat ei kestä juosta niin en juokse. Tälle vuodelle oon käyny juoksemassa kolme kertaa ja sitte sen 5 ja 10 juoksutapahtumissa et hirveesti on kehumista mun juoksuissa mut just sen takia voinki olla tosi ylpee mun suorituksesta. :)

Lauantaina pääsin ennen jäkispeliä moottoripyörän kyytiin täällä. Kävin ajelee kahden amerikkalaisen kanssa ja voi vitsi ku oli kivaa! Sää oli aivan ihana ja kyyti oli tosi hyvä. Tykkäsin tosi kovasti. Tää oli mun toka kerta moottoripyörän kyydissä ja eka kerta täällä. Sunnuntaina pääsin ekaa kertaa ajelee carting autoilla ja sit pääsin kokeilee minigolfia. Voi vitsi ku oli hauskaa. Mää vaan nauroin ihan räkänä minigolfissa ku yhdellä reidällä ei meinannu saada sitä palloa sinne reikään millään. :D Sunnuntaina kävin mun juoksun ja autoajelun välissä toisen suomalaisen kanssa shoppailemassa vähän kauemmassa ostoskeskuksessa. Löydettiin aika hyvin kenkiä et nyt ei kyllä tarvi enää kenkiä ostaa. :D Eikä kyllä menny kovin paljoa rahaa. Itseasiassa ihmeen vähän. Illalla oli sitte mun jääkiekko peli ja tuntu kyllä jaloissa että on tehty sinä päivänä jotai muutaki ku shoppailtu. Voitettiin kuitenki 1-0, et ihan hyvä peli meiltä.

Ainii, tohon mun juoksuun liittyy yks hauska juttu. Mun piti sinne ilmottaa sillon ku ilmottauduin, joku hätähenkilö sinne. Toinen suomalainen sitte lupautu ja lupas tulla paikalle katsomaan eli just hyvä hätähenkilö. Laitoin sit hänen nimen ja puhelinnumeron sinne. No, hän kyllä reippaana heräs ku piti lähtä ja oli ihan reippaana siellä paikallaki mut sitte mun juoksun aikana hän nukku mun autossa! :D Siinä mulla hätähenkilö! Olin kuolla nauruun ku tulin juoksemasta ja menin mun autolle ja koputin ikkunaan niin hänen pää nousi sieltä vähän ihmeissään et mitä sää täällä jo nyt teet. :D Mun nyt ei ollu puhe juosta sitä niin nopeesti. Et mun hätähenkilö suoriutu ainaki kunnialla tehtävästään. :)

Ei kommentteja: