torstai 25. kesäkuuta 2009

Kanada ja viikonloppu kotona

Oon pahoillani ku tää kirjottaminen on vähän jääny. Meinaa vetää nyt tosi kiireelliseksi tän elämän täällä ku lapset on lomalla, niin mulla ei oo enää aamupäivän vapaata millon oon yleensä kirjottanu tän blogin ja sitte oon lähdössä niin pian, et haluan nähdä kavereita ja olla niitten kanssa mun vapaa-aikana mielummin ku istua kotona kirjottamassa blogia. Päivitän nyt kuitenki et mitä on tapahtunut. Aika lyhyesti tosin, sillä aikaa ei juuri ole taaskaan. Haluan vaan jotai päivittää ku tiedän että mua rupee itseäni harmittamaan jälkikäteen jos en oo saanu kirjotettua yhtää mitää mun vikoilta viikoilta täällä.

Edellisessä päivityksessähän jäin siihen et lähdettiin mummin, ukin ja lasten kanssa Kanadaan mökille. Lähdettiin sinne sillon perjantaina heti poikien päästyä koulusta. Perillä oltiin hyvissä ajoin ennen Detroitin viimestä ja ratkaisevaa finaalipeliä, mutta kuinkas kävikään. Meillä on siellä 250 radiokanavaa ja melkeen 200 tv-kanavaa eikä mistää tullu yhtää mitää Detroitin pelistä! Meinas ukin kanssa ottaa aika koville. Tässä tapauksessa ne sitte onneksi kuitenki hävis, niin meitä ei harmittanu yhtää ku ei nähty. :D Ois ottanu enemmän päähän jos ne ois voittanu ja me ei oltas nähty sitä.

Mää olin mökillä tytön kanssa perjantaista torstaihin eli 5 kokonaista päivää ja ilmat oli mitä parhaat! Kerran saatiin vettä ja se oli lauantaina ja sunnuntain välisenä yönä. Muuten aurinkopaisto ja oli tosi lämmintä. Keskiviikkona meinas jopa olla liian lämmin ku oli lähellä 30. Et tuli sitte jopa saatua siellä taas väriä kroppaan Floridan palamisen jälkeen enkä etes palanu tällä kertaa! Meikä alkaa edistyä! :P Mökillä viettiin rentoa mökki elämää veneillen, kalastellen, grillaten, saunoen, uiden, aurinkoa ottaen jne. Saunottiin joka päivä ja aina saunan jälkeen mentiin järveen pulahtaa. Oli muuten aikas kylmää vettä! Mut teki kyllä hyvän olon. Parina päivän tehtiin muurinpohjalättyjäa ja voi vitsi ku ne oli hyviä! :P Ne on niin harvinaista herkkua et sitte ku niitä saa niin niitä tulee syötyä niin paljon et maha räjähtää!

Torstaina siis tultiin sitte tytön kanssa pois. Mummi ajo meidät Mackinawiin ja tää meidän perheeseen kesäksi tullut edellinen au pairi haki meidät siitä. Mää ajoin meidät sitte sieltä kotiin. Tultiin jo torstaina koska tytöllä oli tanssiesitykset torstai ja perjantai iltana, joten hänen oli pakko tulla kaupunkiin. Koko talven ovat siihen treenanneet niin eihän sitä nyt voinu missata. Mummi ja ukki sano pärjäävänsä mökillä ihan hyvin ilman mua pari vikaa päivää, joten mää tulin sitte kans kaupunkiin niin pääsin näkee tytön tanssiesityksen. Kävin kattoo sen torstai iltana ja oli kyllä tosi hyvä esitys! Saa olla ylpeä hänestä. :) Siellä oli tosi paljon eri ikäsiä tanssijoita. Pienimmät oli kaikista söpöimpiä.

Perjantaina mulla oli vaan tyttö ku pojat oli vielä mökillä. Järjestettiin leikkitreffit toisen suomalaisen kaksosten kanssa ku hänen kaksoset ovat vuoden vanhemmat ku mun tyttö ja ovat pienempänä leikkineet tosi paljon yhdessä. Mun pojat ei vaan enää oikein leiki yhteen niitten kanssa, joten sillon ei voida niitä nähdä ku mulla on pojatki. Käytettiin siis tilaisuus nyt hyväksi ja mentiin eka ostarin leikkipaikkaan ku näytti et rupee sataa mut sitte ei satanukaa niin vaihdettiin puistoon. Illalla lähdin ulos kavereitten kanssa. Olinhan mää nyt ollu jo ihan tarpeeksi kauan ulkona niistä kuvioista ku olin mökillä.

Lauantaina käytiin yhdessä kaupassa ostaa mulle kiikarit mun retkiä varten. Nyt mulla sitte pitäs olla kaikki ostettuna. Mitä nyt jotai aurinkorasvaa, hyttysmyrkkyä ja muuta sellasta pientä pitää hommata. Hommaan ne sitte ihan mun vikalla viikolla. Illaksi mentiin ypsiin paikkalisten kavereitten kanssa ja oli hauskaa. :) Sunnuntaina kävin lounaalla toisen suomalaisen kanssa ja illalla meillä oli jääkiekkopeli ja hyvin ratkaiseva sellanen. Pelattiin finaalipaikasta ja eli voitolla finaaliin. Tällä kertaa vaan kävi niin että hävittiin 2-1, joten ei asiaa finaaliin. Nyt on sitte jääkiekko täällä ohi. Pitää rueta suunnittelee et miten saan mun jäkiskamat suomeen ku en nyt niitä enää tarvi. Pelattiin kyllä tosi hyvin mutta toisella joukkueella oli vaan parempi tuuri maalien suhteen. Mää tein meidän ainoan maalin et siihen voi tietysti olla tyytyväinen. :) Harmi vaan ku jääkiekko nyt loppu. Ei mitää tietoa et millon voin pelata seuraavan kerran. No, toivottavasti jossai vaiheessa tulevaisuudesssa.

Ei kommentteja: