maanantai 8. kesäkuuta 2009

Viikonloppu Traverse Cityssä

Taas meni viikko. Kamalaa. Miks ihmeessä tää aika nyt menee näin nopeesti?! Ehkä siksi et mulla on ihan liikaa tekemistä. Aina oon johonki menossa ku kaikki kaverit haluaa nähä mahdollisimman paljon ennen ku lähden ja sitte harrastuksistaki on menossa viimeset kerrat, niin ei raskis niistäkää olla pois. Ehkä tää ajan kulu sitte mökillä hidastuu ku ei ainakaa voi samanlailla mennä joka paikkaan. Oon nimittäin perjantaina lähdössä mummin, ukin ja lasten kanssa 10 päiväksi meidän mökille Kanadaan ilman nettiä ja kännykkää, et sitte pääsee ainaki rauhottuu tästä härdellistä ku sitte menee taas mun viimeset kolme viikkoo Ann Arborissa aika vauhikkaasti. :D Sit onki jo mun reissujen vuoro ja taas mennään ja entäs sitte ku tuun suomeen ja oon koti maisemissa vaan kaks viikkoa! Sit on ainaki vientiä mulla ja aika kovastiki. Ja sit Tampereelle muutto, uuden elämän pystytys sinne ja opintojen alotus ja kaikkia. Voih. Eli ehkä nyt sitte kannattaa nauttia kunnolla siitä ku pääsen mökille keskelle ei mitää 10 päiväksi rauhottuu ennen ku mua viedään monta kuukautta putkeen. :D

Viikolla nyt ei sinänsä tapahtunut mitää ihmeellistä. Ihan perus viikko lasten harrastusten suhteen tiistaisin ja keskiviikkoisin. Tosin poikien jalkapallo loppu nytte eli keskiviikkona ei ollu keskimmäisen eikä torstaina vanhimmaisen treenejä. Yhtenä päivänä käytiin tytön kanssa ostarin leikkipaikassa ku ilman on ollu taas aika näästi. Satanu vaan ja ollu kylmää tuulta, niin ei paljoa oo ulkohommat houkuttanu. Ainut oikeesti hyvä ilma sattu taas perjantaille just ku mun ois pitäny mennä tytön kanssa sisätiloihin uimaan ku hänellä oli uimakoulu, mutta onneksi saatiin hostäitiltä erikoislupa mennä uima-altaalle uimaan, niin päästiin perjantai päiväksi sinne laiskottelee ja ottaa raskaa tyttöjen kesken. Maanantai iltana olin mun yogassa pitkästä aikaa ku viime viikolla oli tauko Memorial Dayn takia. Tiistaina oli sitten vuorossa ihan perus spinningit ja pilatekset. Keskiviikko iltana ajoin puolalaisen au pairin kotiin juoruamaan. Ei oltu nähty pitkään aikaan ku meidän mennot on menny niin ristiin. Nyt sitte onneksi kummallaki oli ilta vapaa, niin heti juoruamaan. :) Torstai ilta oli taas peli ilta ja olin ypsissä taas kattomassa peliä. Tiistai ja torstai aamuna olin tenniksessä ja sujuu kyllä koko ajan paremmin ja paremmin. Huomaa että kehittyy kyllä tosi nopeesti ku mulla on sitä kaks kertaa viikossa aina 1,5 tuntia kerrallaan. Harmi ku nyt on vikat kaks kertaa enää edessä ja sitte ei oo enää aikaa ottaa kursseja, et sitte ku pääsen suomeen asti ja löydän rahaa pelata tennistä, niin ne mun taidot taitaa ollaki jo kuopattu! :D No, kai se sitte aika äkkiä muistuu mieleen.

Torstaina meille saapui kesäksi tän perheen edellinen au pairi parin vuoden takaa. Hän tuli tekemään koululle työharjoittelua perheen firmaan ja asuu meillä sen aikaa. Hyvin näyttää arkeen sopivan. :) Tosin en oo paljoa ehtiny hänen kanssaan olee, sillä lähdin perjantaina tosi lyhyen työpäivän jälkeen Traverse Cityyn viikonlopuksi moikkaa mun saksalaista au pair kaveria, joka siis muutti täältä sinne helmikuussa. Perjantaina olin siis töissä normaalia lyhyemmän päivän, sillä hostäiti lähti keskimmäisen mukaan koulun retkelle, joten hän vei lapset kouluun ja mun ei tarvinnu nousta aamulla, joten nukkua mossotin niin pitkään ku nukutti. Sitte iltapäivällä menin tytön kanssa altaalla pariksi tunniksi ja ku tultiin kotiin, niin hostäiti oli jo kotona poikien kanssa. Pääsin sitte starttaa hyvissä ajoin autoni kohti Traverse Cityä, mikä oli tosi hyvä, sillä se matka sinne kuitenki kestää 4 tuntia, niin pääsin pois yön alta ihan hyvin.

Perjantai iltana siis joskus 9 maissa saavuin Traverse Cityyn ja sille illalle nyt ei paljoa mitää tehty. Lauantaina lähdettiin eka tutkimaan Traverse Cityn keskustaa ja kierreltiin niitä pikku liikkeitä siellä. Ilman vaan sattu olee tosi näästi ku sato vettä ja tuuli kylmästi ettei todellakaa ollu mikää kesä fiilis. Mentiin kuitenki lounaan jälkeen rannalle, sillä halusin saada kuvia. Ei siellä kauaa tarennu olla, mut sain kuitenki kuvia rannasta, joka ei kyllä semmosella säällä ollu mitenkää kaunis. Rannalla olon jälkeen mentiin ostariin vaan palloilee, istuu ja juttelee. Mun kaverilla nimittäin ei oo ketää kaveria siellä ja hän todellaki kaipaa sitä et joku vaan juttelee hänen kanssaan. Illalla oli sitte taas vuorossa peli ilta ja vitsi ku saatiinki hyvä paikka kattoo sitä peliä! Ja vielä ihan ilmatteeksi! Mentiin paikalliseen elokuvateatteriin. Voi vitsi ku oli makee! :D Iso valkokangas ja sikana porukkaa, niin kyllä oli tunnelma katossa. Varsinki ku Red Wingit vielä pelasivat tosi hienosti. Oli kyllä paras kokemus jääkiekon katsomisesta muualla ku hallissa paikan päällä. Harmi ku meillä ei oo täällä tommosia. Seuraava peli ilta onki tiistai ja sitte onki voitto katkolla meille. Niitten on paikko voittaa sillon, sillä sitte ku ne seuraavan kerran pelais perjantaina, niin mää saataan olla autossa matkalla kohti Kanadaa ja sitte on kriisi jos ei nää! :D Joten nyt on pakko voitto tiistaina, niin määkii pääsen osallistuu Stanley Cupin juhlintaan. :)

Sunnuntaina tuli täyteen 11 kuukautta maassa ja määhän siis tulin samalla koneella tän mun kaverin kanssa, joten mentiin oikein kunnon aamupalalle sen kunniaksi. Juhlittiin sitä yhdessä ku ei kuitenkaa voida juhlia yhdessä meidän vuoden täyttymistä, sillä hän tulee olemaan sillon Kaliforniassa. Aamupalan jälkeen mun piti jo lähtä ajaa kotiin, sillä meillä oli vanhimmaisen synttärijuhlat. Varsinainen päivä on keskiviikkona, mutta juhlat kavereille pidettiin sunnuntaina paikallisessa elokuvateatterissa. Aluksi syötiin pizzaa ja kakkua ja sitte siirryttiin leffateatteriin kattoo leffaa joka oli vielä oikein 3D. Hän täyttää 9 ja juhlissa oli noin 15 saman ikäistä poikaa joten meteliä ainaki riitti jos ei muuta. :D Harmi vaan ku mää en ehtiny kattoo leffaa etes puoleen väliin ku mun oli pakko lähtä mun jääkiekkopeliin. En halunnu missata sitä ku voi olla etten pelaa enää ollenkaa ku tuun olee siellä Kanadassa sen 10 päivää. Voitettiin meidän peli 2-0 ja lopputulos nyt on se että voitettiin meidän sarja eli sarjataulukossa ollaan ekana! :D Jee! Go Yellow! Nyt sitte alkaa pudotuspelit ja meillä ei oo peliä tänä sunnuntaina. Seuraava peli on sitte kahden viikon päästä ja ehdotan mummille ja ukille et jos voitas lähtä mökiltä sen verran aikasi et ehdin siihen peliin. Se kuitenki on vasta illalla enkä haluais missasta sitä. Sitte jos se peli voitetaan niin me pelataan seuraavana sunnuntaina kullasta. Jos hävitään, niin se oli sitte siinä. Tässä joukkueessa on nyt menny vähän paremmin nää pelit ku toisessa. :) Siinä edellisessä hävittiin varmaan kaikki. Nyt ollaan hävitty kaks ja pelattu tasan yks. Muut ollaan voitettu ja ekana ollaan tällä hetkellä.

Pelin jälkeen ajoin suomalaisen kotiin ottaa suihkun ja siitä mentiin yhdessä ypsiin grillaa amerikkalaisten kavereitten luokse. Oli vähän erikoiset grillibileet ku suurin osa juhlien vieraista oli kotoisin brasilliasta tai etelä afrikasta. Meillä suomalaisilla oli vähän outo olo, mutta onneksi siellä oli nää meidän amerikkalaiset kaverit, niin ne pelasti kaiken. :)

Tosi kiva viikonloppu oli Traverse Cityssä. Harmi vaan ku ei ollu enempää aikaa olla siellä, mut parempi tämäki ku ei mitää. Näin nyt viimestä kertaa mun kaveria täällä. Seuraavan kerran nähdään sitte toivottavasti ensi kesänä ku ollaan suunniteltu et hän tulis suomeen ja mää menisin saksaan. Toivottavasti onnistus jo ensi kesänä. Yhteydessä nyt on kuitenki tarkotus olla koko ajan ja sitte skypeilläki ku mää pääseen kotiin asti. Sain häneltä tosi kivan muiston ja mää annoin hänelle melkeen samanlaisen. Tollaset muistot on tosi ihania. :)

Ei kommentteja: