sunnuntai 26. lokakuuta 2008

Kiireellinen viikko

Tää viikko on todellaki ollu kiireellinen. Veljeni oli täällä perjantaihin asti ja hänen kanssaan käytiin tosi monessa paikassa ja koko ajan melkeen oltiin menossa. Viikonloppuna onki kyllä tullu nukuttua siihen malliin, et tais jäädä viikolla unet vähän vähille.

Maanantaina käytiin aamulla salilla. Veljeni halus, että näytän sille vähän et miten ne jutut toimii ja mää sain memberinä viedä vieraan kolme kertaa ilmatteeksi. Tytön päästyä koulusta lähdettiin ostamaan ipodia. Veljeni halusi saada kans ipodin ku mää sain sen täällä niin halvalla. Illaksi tehtiin treffit puolalaisen au pairin kanssa downtowniin. Sieltä jatkettiin myöhemmin matkaa tapaamaan espanjalaista yhteen kahvilaan ja sattumalta sinne tuli tää saksalainen kavereidensa kanssa, jonka kanssa olin orientaatiossa yhtäaikaa. Sit meitä oliki 8 hengen porukka. Sieltä lähdettiin pelaamaan biljardia ja mää olin kuolla väsymykseen. Kello oli yli puolen yön ku pääsin kotiin asti ja varmaan yli puol 1 ennen ku olin sängyssä. Aamulla meinas olla rankka ylös nousu.

Tiistaina selvisin ku selvisinki koulusta, vaikka väsymys meinas kyllä olla todella paha. Iltapäivällä lähettiin tytön kanssa käymään ostarissa. Tyttö tykkää siitä leikkipaikasta siellä, joten hän lähti hyvin mielellään meidän kanssa sinne shoppailee. Mää sain ostettua viimeset asusteet mun halloween pukuun, joten sain kaiken kuntoon sunnuntaita varten. Illalla mentiin leffaan. Käytiin kattoo joku jonka piti olla komedia, mut en nyt oikee tiiä mitä se oli. Ei se ollu kovin hyvä, mut menettelee. Pääsi mun veliki vähän leffan makuun, ku lauantaina hän oli vähän yli väsynyt ja siinä leffassa oli aika vaikee sanasto. Komedioissa on yleensä helpoin sanasto. Leffan jälkeen olin todellaki valmis nukkumaan.

Keskiviikkona aamusta oltiin kotona ku mun oli pakko tehdä läksyt kouluun ja vähän opiskella ku meillä oli torstaina eka iso koe. Iltapäivällä lähettiin käymään keskustassa valosaan aikaan. Ei oltu vielä käyty ku pimeellä siellä. Käytiin Michigan kaupassa ja sit kierreltiin vähän ympäriisä ja lopuksi mentiin kahvilaan. Tyttö sai sieltä haluamansa mehun ja oli hyvin onnellinen. Illalla mentiin mun spinningiin. Veljeniki lähti kokeilee sitä, vaikka meinas jo etukäteen ettei varmana tykkää siitä. Eikä kyllä tykännykää, mut sen ei tarvihe olla menossa toista kertaa. :) Spinningin jälkeen nähtiin saksalaista, joka on eri järjestö ku mää ja suomalaista au pairia keskustassa. Mentiin voileipä/salaatti paikkaan syömään.

Torstaina meillä oli koulussa kokeet ja ne oli aika helpot. Tai ainaki luulen niin. Lähin ekana joskus reilu puolen tunnin jälkeen ja muut oli tehny ehkä puolet siitä ku vähän katselin niitä pois kävellessäni. Tuli sellanen tunne, et en varmasti tajunnu sieltä jotai kohtaa oikein ku muut tekee noin hitaasti. No, tiistaina näkee et mitä sieltä tulee. :) Iltapäivällä käytiin jälleen ostarissa ja illalla meillä oli sovittu illallinen tän perheen edellisen au pairin kanssa. Hän tuli suomen reissultaan keskiviikkona ja hänellä oli työhaastattelu torstaina ja sai työpaikan! Onnittelut hänelle! Ja kaiken lisäksi hänellä oli vielä synttärit perjantaina, joten tupla onnittelut. :) Torstai oli rankka päivä tytön kanssa. Hän oli vähän hankalalla tuulella. Mikään ei kelvannu ja kaikesta piti itkee ja nostaa metakka. Loppuen lopuksi kaikki pääty siihen et vähän ennen mun töitten loppua hän löi mua. Suutuin siitä kyllä totaallisesti nimittäin en todellakaa hyväksy et neljä vee lyö mua. Tää oli eka kerta ku se sen teki ja toivottavasti myös viimenen nimittäin hän sai sen verran kovat puhuttelut isältä ku kerroin, et mitä tapahtu ja sanoin, että en hyväksy tollasta käytöstä. Lopuksi hän tuli pyytämään anteeksi ja halasi, et kaikki päätty kuitenki hyvin.

Perjantaina aamusta pakattiin veljeni laukku ja mää sain mukaan jo jotain omia tavaroitani. Laitoin lehtiä ja muuta semmosta, jota en täällä tarvihe enää. En kuitenkaa ehi lukemaan toista kertaa niitä lehtiä läpi. Hyvä ku etes yhen kerran ehtii. Ihan hyvä, että sain niitä menemään ku täällä esim. Cosmo on tyyliin 200-300 sivua, joten yksiki lehti painaa jo tosi paljon. Kun sain tytön koulusta lähettiin viemään veljeäni kentälle. Oli tosi kiva ku näin etes jonkun suomen päästä, mutta ei se siltikää aiheuttanu mulle koti-ikävää. En kaipaa sen enempää kotiin ku aikasemminkaa eli en käytönnässä yhtää. Mulla kuitenki pyörii nyt täällä elämä sen verran hyvin, et ei oo mitää syytä hajottaa sitä ja lähtä suomeen. Harkitaan sitte ens kesänä. :) Myöhemmin iltapäivällä oltiin poikien kanssa taekwandossa ja sinä aikana perheen äiti oli tullut kotiin työmatkaltaan. Hän oli Arizonassa. Illalla mulla oli jääkiekko peli. 2-2 jälleen eli ei vieläkää voittoa. Nyt on kolme tasapeliä ja yks tappio. Mulla oli viime sekunneilla, niin hyvä maalipaikka et jäi kyllä harmittamaan ku se ei menny, mut eihän tuo niin vakavasti otettavaa oo. Ens viikolla en pääsekää ku täällä on halloweeni ja haluan tehdä jotai muuta mun ekana halloweenina ku pelata jäkistä.

Lauantaina mulla ei pitäny olla mitää muuta tekemistä ku mennä illalla baariin, mut olinki sitte jostai kahesta asti koko ajan menossa. Eka lähettiin perheen kanssa tän edellisen au pairin synttärikahveille ja sieltä jatkettiin hostäitin kanssa michiganin jalkapallopeliin. Taas oli pelissä, vaikka sanoin viime kerran jälkeen etten tuu menemään enää ku se oli niin tylsää. Saatiin tällä kertaa ilmaset liput naapurilta, joten oli pakko käyttää ne. Mentiin vasta puoli välin jälkeen, ettei katottu koko peliä ja se kyllä riitti mulle ku se peli kesti kokonaisuudessan neljä tuntia! Kaks tuntia riitti mulle ihan hyvin. Sinne mennessä nähtiin tosi läheltä ku oli sattunu tosi paha kolari. Ekaa kertaa näin jonkun tollasen noin läheltä ja oli aika hirveetä. Tällä kertaa peli oli kuitenki parempi ku edellisellä kerralla. Yleisö oli enemmän mukana ku michigan pelasi michigan statea vastaan eli vähän niin ku kaks michiganin joukkuetta pelas vastakkain. Pelistä suoraa mentiin syömään hostäitin veljelle. Sieltä suoraa tulin kotiin, vaihdoin vaatteet, meikkasin ja ajoin keskustaan. Italialaisen ja suomalaisen au pairin kanssa oltiin enste kahvilassa ja sitte mentiin baariin. Espanjalainenki oli mukana jonkun puoli tuntia. Baarissa oli ihan kivaa, vaikka porukkaa oli ihan sikana ja mua meinas raivostuttaa. En muutenkaa enää oo kovin innostunu tosta necton menosta. Onneksi oon kohta täysi-ikänen et voin sitte mennä jonneki muualleki. Tappiin asti kuitenki oltiin ja sitte yli väsyneenä nukkumaan.

Sunnuntaina ei oikeesti ollu muuta ohjelmaa ku halloween bileet Greenfiel Villagessa. Mää lähin kuskiksi ja sainki melkeen auton täyteen. Mentiin sinne kuudeksi ja siellä piti olla puku päällä. Ekaa kertaa tänään puin kokonaisuudessaan mun puvun ja laitoin meikit ja kaikki. Todellaki näytin ihan eri ihmiseltä! Kaikki oli ihan, et hei, oot sää oikeesti armi ja porukka tykkäs mun puvusta. Olimpaha ainaki uskaltanu tehdä todellisen muutoksen ku joillaki oli vaan jotkut siivet selässä ja muuten ihan normaali, joten mää olin sitte ainaki laittautunu. Olin itseasiassa eniten laittautunu eikä mua haitannu yhtää. Kyllähän se tietysti tekee musta hyvin erilaisen ku mulla oli ihan mustat meikit ja mustat hiukset. :) Yritän laittaa mahdollisimman pian siitä kuvia facebookiin. Ihan kivaa oli Greenfield Villagessa mut vähän meinas olla kylmä ku tää kaikki tapahtu ulkona. Siellä kierrettiin semmonen kierros, et siellä sai katella kaikkia pelottavia juttuja. Oli päätöntä ratsumiestä, ruumiita ja sun muuta. Sit ne jako siellä karkkia ja muuta pientä tavaraa.

Te ootte suomessa nyt kääntäny kelloja eli nyt sitte ollaan vähän aikaa kuuden tunnin aikaerolla. Me kyllä käännetään jo ens viikonloppuna ettei kovin kauaa. Me käännetään lauantai ja sunnuntain välisenä yönä kahdesta yhteen, niin että baarit saa tunnin lisäaikaa ku täällä ne menee tosiaan jo kahdelta kiinni.

Ei kommentteja: