sunnuntai 8. maaliskuuta 2009

Normaali arki jälleen

Tällä viikolla sää on taas osoittanu kummallisuutensa. Perjantaina nimittäin saatiinki ihan yhtäkkiä 20 astetta lämmintä! Lauantaina ja sunnuntaina tuli vettä taivaan täydeltä ja lauantaina meillä oli illalla kunnon ukkonenki. Vettä tuli ku saavista kaatamalla, ukkonen jyrisi ja makeet salamat iski. Oli jo pimeetä, niin salamat valasi makeesti. Ja eihän onneksi ollukaa ku maaliskuun 7. päivä. :D Me ollaan siis saatu tän vuoden eka ukkonen ja oli kyllä heti kunnollinen sellanen.

Maanantaina tuli taas arkeen paluu eli lapset menivät takasin kouluun ja salilla alko taas ohjatut tunnit ihan normaalisti. Aamulla kävin mun spinningissä ja olin kyllä kääntyä jo heti ovelta pois ku näin että meidän ohjaajana on taas se kamala mies, joka oli sillon yks keskiviikko ja jonka musiikkia inhoon yli kaiken. Sit ku tää oli vielä eka kerta tätä uutta kautta, niin kerkesin jo ajatella et en kait mää hitto oo ilmottautunu tän miehen tunneille kahdeksi kuukaudeksi. :D Sit oisin kyllä irtisanonu itteni, ihan varmasti. Siitä ei ois tullu yhtään mitään. No, onneksi se oli vaan tuuraaja ku meidän oikean opettajan lapset oli kipeenä. Ihmeen nopeesti tunti kyllä meni ku vaan yritin koko ajan unohtaa musiikin. Tytön kanssa oltiin ihan kotosalla ku vasta sunnuntai iltana kotiuduttiin reissusta. Illalla valmistelin vielä pari koulujuttua loppuun.

Tiistaina oli sitten mun vuoro palata kouluun. Ihan kiva oli mennä takasi. Olihan tosta jo viikon loma kuitenki. :) Iltapäivällä tytön kanssa mentiin Briawoodin leikkipaikkaan. Siitä hän nyt tykkää kovasti ja toivo sitä jo viime viikolla et mennään sinne, mutta todettiin että meidän pojat taitaa olla jo vähän liian isoja sinne, et mennään sitte ens viikolla ku pojat on koulussa. Käytiin hakee toinen suomalainen au pairi meidän mukaan vaan tuhlaamaan aikaa. Tällä viikolla nähtiinki aika paljon tätä toista suomalaista. Melkeen joka päivä oltiin jossai. Keskiviikkona käytiin vaan kahvilassa istumassa ja tyttöki sai siellä ihan ite valita et mitä juo ja oli hyvin ylpeä ku pääsi oikein isojen tyttöjen kanssa kahvilaan istumaan, höpöttelemään ja nautiskelemaan juomasta. Tyttö oli hyvi innoissaan heti ku kerroin et mitä tehdään. Ihana. Torstaina oltiin uimassa kolmestaan. Joku tunti siellä lilluttiin ja tyttö treenas uimista. Tällä kertaa siellä oli joku toinen tyttö, joka oli vähän yli utelias tai jotai ku se heti tuli ja kysy multa et mikä sun nimi on. Sit nyt vastasin ja kysyin sen nimeä. Sit se tuli kohta takasi ja rupes pyörii siinä mun ympärillä ja hyvä ettei syliin tullu. Ei se mitään sanonu enää. Sit se yritti mun tyttöä saada mukaan leikkiin tai jotai ja mun tyttö ei tykänny yhtää. Se tuli mun syliin ja roikku mun kaulassa kiinni eikä suostunu liikkumaan ennen ku se toinen tyttö lähti pois. Ilmeisesti hän tunsi tän tytön liian päälle käyväksi ja aika päälle käyvä se kyllä oliki. Ihan ihme tapaus. Perjantaina meillä sitte oli se 20 astetta lämmintä ja ajettiin kattoo tän perheen edellistä au pairia ku se nyt jääny pois töistä. Hän saa ihan kohta vauvan. Käytiin siellä vähän juttelemassa ja istumassa parvekkeella aurinkoa ottaen. Oli kivaa.

Tiistai iltana mää olin vaan kotona ja tein läksyjä. Keskiviikkona mulla oli aamulla yoga ja illalla mun spinningi ja luojan kiitos tällä kertaa ihan oikea opettaja oli paikalla. Yoga oli kyllä tosi kiva pitkästä aikaa. Siitäki nyt oli viikon se tauko. Oli jo ihan sellanen tunne selässä et pakko päästä yogaa. Kamalaa, nyt mun selkä on jo siihen riippuvainen. :) Mut selkä kyllä helpotti sen jälkeen, että kyllä siitä oikeesti on jotai apua. Torstai iltana mulla oli tennis. Viime viikolla se jäikin väliin ku olin siellä Kanadassa. Kamalasti tekis mieli pelata enemmän, mutta ku ei oo aikaa. Ku mulla nyt vaan on tunti viikossa, niin aika huonosti siinä mitää oppii tai kehittyy. Tai siis kyllähän siinä nyt jotai oppii mut aika hitaasti. Ehkä suomessa sitte ois aikaa sellaseen. Tosin suomessa kaikki tommoset on ihan sika kalliita. No, toivottavasti ois vara etes vähän pallotella ku mulla nyt on valmiiksi hyvä mailaki. :) Tortaina meillä oli koulussa epäsäännöllisten verbien koe. Joka viikkoha meidän on pitäny opetella niistä 10 ja tehdä testi netissä, mutta koska sen testin saa tehdä netissä ihan omalla koneella niin tietenki sää voit luntata ja eihän se opettaja nyt sitä tiedä et lunttaatko vai et. Nyt se sitte piti ihan tunnilla tehtävän kokeen johon piti opetella 70 verbiä ja niistä se kysy 25. Vielä nyt ei olla saatu niitä takasi mut luulen, että osasin kaikki. Ainakaa yhtää ei tarvinnu miettiä et ne vaan tuli ku apteekin hyllyltä, niin ku niitten pitääki. :) Ens viikolla meillä on sitte midterm testi. Pitää siihen yrittää maanantaina lukee. Ei se nyt mitää hirveetä lukemista vaadi. Vähän nyt kertaa ja kattoo epäselviä juttuja. Ihan luottavainen oon sen suhteen kyllä muuten. Toi koe onki sitte sen merkki et jos tästäki enkun kurssista on menny puolet! Siis enää toinen puolet jäljellä ja mulla on enää 1/4 osaa jäljellä mun koko koulua täällä. Sit oon suorittanu mun oppivelvollisuuden amerikassa. Ihan hullua. Melkeen ohi koko koulu. Voin sanoa jo nyt että tietyllä tavalla tuun kaipaamaan sitä. Siellä on kuitenki saanu jutella ihmisten kanssa ja nyt mulla on pari hyvää luokkakaveria siellä. Ja on se tuonu haastetta tähän elämään täällä mikä on ollu tosi hyvä juttu. Mut enköhän mää pärjää ilman sitä ens syksyyn asti.

Tällä viikolla on myös tullu vähän biletettyä normaalia enemmän. Torstaina käytiin suomalaisen kanssa katsastaa opiskelija bileet täällä. Täällä on aina torstai opiskelijoitten menoilta enkä nyt vielä kertaakaa oo ollu niissä ku oon kuitenki perjantaisin töissä. Nyt aateltiin et pitäähän ne käydä kattoo ku nyt täällä ollaan ja kohta ne jo loppuu ku opiskelijat lähtee parin kuukauden sisään kaupungista. Menin autolla, niin ihan hyvin olin työ kunnossa perjantaina ja menin vielä reippaana yhdeksän jälkeen salille nostaa painojaki. :D Ihmeen vähän väsytti, vaikka olin kahden jälkeen kotona. Bileet oli kyllä ihan hyvät. Tosin meidän piti mennä alaikäisillekin sopivaan paikkaan ku tää toinen suomalainen nyt on 19. Tosi paljon oli väkee liikkeellä ja nuorta väkee ku opiskelijat bilettää. Ihan hyvin voi mennä toisteki ennen ku ne loppuu kokonaan.

Perjantaina mulla oli mun jäkispeli 11 aikaan eli kaikista myöhäsin oli tällä viikolla vuorossa. Tää toinen suomalainen tuli katsomaan mun peliä. Taas hävittiin. Nyt ollaan aika paljon kyllä hävitty noita pelejä. Tällä kertaa 3-1. Paikkoja kyllä on mutta viimeistely puuttuu meidän joukkueelta. Sama vika myös mulla itselläni. No, kiva sitä kuitenki on pelata vaikka hävitäänki. Ei mua haittaa yhtää. Meillä oli suomalainen tuomari ja hän oli ilmeisesti viime viikollaki ollu meidän pelissä tuomarina ku tuli heti kysyy et missäs sää viime perjantaina olit ku et ollu pelaamassa. Pelin jälkeen nopeesti suomalaisen kotiin suihkuun ja baariin. Olin aikasemmin illalla soitellu puolalaisen kanssa ja tiesin sen menevän muiden au pairien kanssa baariin. Luvattiin kans tulla mut vähän myöhemmin. Koska oltiin ovella vasta vähän ennen yhtä ja paikkahan siis menee kahdelta kiinni ja mun jääkiekko oli loppunu 12, niin siellä oli ihan sika pitkä jono ulkona. Jonotettiin puoli tuntia et päästiin sisälle. Onneksi oli jo vähän lämpimämpi. Se paikka oli niin täys ettei ne päästäny sisälle ennen ku joku tuli ulos ja täys se kyllä oliki. Siellä kerettiin vähän aikaa tanssia ja sit piti lähtä kotiin. Ajoin suomalaisen kotiin nukkumaan ku hänen piti nousta aamulla töihin pariksi tunniksi. Määä menin näitten muitten mukana jatkoille jonkun amerikkalaisen miehen kämpille. Mutta koska mun piti viedä tää mun kaveri kotiin, niin en voinu seurata niitä ja ne neuvo mulle puhelimessa et miten tuun sinne. Lopputulos oli se että eksyin ja puhuin ainaki puoli tuntia puhelimessa yhden amerikkalaisen miehen kanssa ku se yritti selvittää et missä mää oon ja miten pääsen sinne missä ne on. Loppuen lopuksi löysin perille ja tää mies tuli mua ulos vastaan ja sano että sillä ei ollu aavistustakaa et missä mää oon ku se alotti puhuu mun kanssa. Enste olin nimittäin jutellu ainaki kahden muun kanssa. No, pääsin kuitenki perille ja sit ku pääsin tarpeeksi lähelle niin tiesin jopa et missä mää olin. Ne oli aika lähellä mun kotia. Tonki ku oisin tienny niin ois päässy paljon helpommalla selvityksellä. :D Sit osasin hyvin helposti sieltä pois. Joskus viiden aikaan olin kotona.

Lauantaina kävin shoppailee suomalaisen kanssa vähän bilevaatteita. Sieltä olin luvannu mennä meksikolaisen kanssa katto leffaa. Menin leffapaikalle ja mietin et miks ihmeessä tää näyttää näin oudolta et nyt on joku pielessä. Menin sisälle, niin ihan pimee koko paikkaa. Hirveesti ihmisiä sisällä ja kukaan ei oikein tiedä et mitä tapahtuu. Soitin mun kaverille ja kerroin tilanteen. Hän sano ajavasa sinne ja katsotaan sitte lisää ku oli jo melkeen perillä muutenki. Lopputulos oli se, että niillä oli menny sähköt poikki ja ne ei voinu pyörittää enää leffoja. Sit ne rupes lappaa ihmisiä ulos sieltä ja laittovat jotai merkintöjä jo ostettuihin lippuihin et voi tulla käyttää sen uudestaan. Eli ei siis leffaa lauantai iltana. Sit sovittiin et mennään kaikki meille. Siis kaks meksikolaista, yks banamalainen, suomalainen ja mää. Kävin hakee suomalaisen meille ja matkalla sinne yritin käydä yhdessä kaupassa, niin seki oli kiinni ja ihan pimee. Tosi outoa. Se kaupungin osa ilmeisesti pimeni sit eilen. En tiedä et johtuko ukkosesta ku se ukkonen oli just siihen aikaan pahimmillaan ja vettä tuli ku saavista kaatamalla. Meillä oltiin joku pari tuntia ja yks meksikolaisista ajo meidät baariin. Sieltä jäin suomalaiselle yöksi ja hostäiti haki kotiin samalla ku se käytti lapsia suomi koulussa.

Sunnuntaina kävin luistelee yleisövuorolla mun eilisten bilekavereitten kanssa. Suomalainen vaan ei ollu mukana. Tää oli eka kerta banamalaiselle ku se ikinä luisteli mut ihmeen hyvin se kyllä veti. Tosi hienosti meni kyllä jo lopuksi, et olin hyvin yllättyny. Joku tunti me siellä luisteltiin ja sen jälkeen mentiin syömään. Oli kyllä kivaa, vaikka välillä meinas tuottaa ongelmia ku tää banamalaisen enkku on todella huono, vaikka se on ollu täällä 5 kuukautta ja sen perheessä vaan äiti puhuu espanjaa et se joutuu käyttää enkkua eikä omaa äidinkieltään. En ymmärrä et miten se voi olla noin huono. Sit ne kolme puhu aika paljon espanjaa keskenään ja mulla oli välillä vähän out olo, mut minkäs sille voit ku toinen ei osaa enkkua ja mää en osaa espanjaa. Syömästä ajoin terotuttaa mun luistimet ja ostin samalla uuden mailan itselleni. Sain 40 taalaa maksavan mailan 20 taalalla. Et aika hyvä diili. Ja siinä mailassa vielä lukee isolla et made in finland. Vähänkö oon ylpee siitä. :D Ihan perusmaila se nyt on ku en tarvi mitää erikoista. Sen takia nyt kuitenki päädyin ostaa oman mailan ku sain tällä viikolla tietää et mulla ois mahdollisuus pelata täällä jääkiekkoa kesäkuun loppuun asti ja tottakai mää pelaan jos vaan se on mahdollista! Tää on sit eri hallissa ja ihan eri seura ja muut jutut mutta samalla harraste systeemillä joka sunnuntai ilta peli. Et sitte vaihtuu sunnuntaille. Nää alkaa huhtikuun alussa ja mun nykynen loppuu huhtikuun lopussa et sitte mää tuun pelaamaan huhtikuussa kaks kertaa viikossa perjantaisin ja sunnuntaisin. Tosin nyt kannattaa harkita ens viikolla tarkkaan et meneekö pelaa ollenkaa ku taas on perjantai 13. ja viimeksi mulla meni sillon se mun maila poikki. :D Nyt ei oo vara katkoa made in finland -mailaa.

Ens viikko alkaakin sitte sillä että lapset on maanantaina kotona. Tyttö voi mennä kouluun mutta pojilla ei oo koulua. En tiedä että miksi ei. Osa syy voi olla se, että saa niille vähän helpommin rytmitettyä tän kellon ajan muutoksen. Me siis käännettiin lauantaina kelloja et nyt sitte aikaero on 6 tuntia kunnes te siellä suomessa pääsette niin pitkälle et käännätte niitä kelloja. :D

Ei kommentteja: