maanantai 30. maaliskuuta 2009

Sairastetaan ja sain isäni kylään

Tossa otsikossa oikeestaan onki kaikki mitä viime viikolla tapahtui, sairaana ja isä tuli kylään. Alkuviikko meni ilman sairastelua, mutta keskiviikko aamuna oli tytölle noussu kuume ja hän oli pois koulusta koko loppu viikon. Keskimmäiselle pojalle nousi lauantai aamuna.

Maanantaina ja tiistaina ei siis kukaan ollut kipee, mutta mulla itselläni oli vielä maanantaina tosi toipilas olo. Kävin aamulla kevyesti ottamassa spinningissä, hain tytön koulusta ja tultiin kotiin ku en ois jaksanu tehdä yhtää mitää. Oli niin voimat pois -olo. Tiistaina kävin aamulla koulussa ja en onneksi kokenu että oisin jääny pahasti jälkeen ku olin torstaina pois. Iltapäivällä tytön kanssa käytiin hoitaa tän perheen äitin veljen perheen koiria. Tän veljen vaimon isä kuoli äkillisesti ja he lähtivät sinne, joten koirat jäivät meidän hoitoon. Torstaina onneksi kuitenki saatiin ne koirat kenneliin, niin niitten ei tarvinnu olla enää talolla yksin. Ei me nyt kuitenkaa asua siellä voitu, et vaan käytiin useemman kerran päivässä käyttämässä niitä ulkona ja ruokkimassa, mutta ei se nyt kovin kivaa ollu niistä koirista. Poikien tultua koulusta tiistaina olikin sitten harrastuspäivä.

Loppuviikosta ei tapahtunu päivisin mitään ku olin tytön kanssa kotona. Torstai aamuna en päässy mun kouluun ja ärsytti kyllä suuresti jäädä sieltä pois, mutta eihän sille mitään voi. Sain opettajalta sähköpostia, että jos mää haluan päästä kurssin läpi, niin en saa enää sen Floridan lisäksi olla pois koulusta. Ku laskee sen Floridan reissun mukaan mun poissaoloihin, niin ne tulee täyteen. Sit jos oon vielä sen lisäksi pois, niin en pääse kurssia läpi, vaikka saisin mitä loppukokeesta. Sellanen käytäntö niillä tuolla koululla on. No, pitää toivoa ettei tuu enää muita poissaoloja. Haluan kuitenki päästä sen kurssin läpi.

Keskiviikko iltana mää kävin spinningissä ja oli huomattavasti parempi olo ku maanantain spinningissä. Ihan hyvin jaksoin siellä olla. Torstaina kävin tenniksessä ja oli kyllä tosi kiva pelata sitä pitkästä aikaa. Missasin kuitenki edellisen kerran ku olin ite kipee. Perjantai iltana hävittiin meidän jääkiekko taas vaihteeksi. Ollaan hävitty noita pelejä ihan koko ajan, mutta toisaalta ihan sama. Pääasia että saa pelata. Sitä ei ookaa enää ku huhtikuu ja sit se loppuu eli ei enää kovin montaa peliä jäljellä ku missaan ainakin yhden kerran ku mennään sinne Floridaan. Pelin jälkeen ajoin suomalaisen au pairin kotiin ja kävin siellä suihkussa ja sitte lähdettiin käymään baarissa. Sieltä ajoin kotiin. Lauantaille olin alunperin suunnitellu, että voisin mennä kattoo tän suomalaisen vauvaa, joka jo nyt on yli viikon vanha mutta mää en oo sitä nähny vieläkää. En sitte kuitenkaa uskaltanu lähtee, vaikka oon ite jo käytännössä parantunu, mutta meille oli tullu uus kuumeinen. En missään tapauksessa halua tartuttaa vauvaa. Toivottavasti pääsisin pian sen vauvan näkee. No, sit ku en päässy kattoo vauvaa, niin kävin perheen äitin kanssa laittaa mun isälle ja hänen kaverilleen pedit valmiiksi ja sit venasin niitä meillä kotona. Ne vuokrasi auton, niin mun ei tarvinnu hakee niitä kentältä. Soitin niille ku ne oli ollu jo 3 tuntia maassa eikä ollu kuulunu mitää, että ne on etes tulossa meille päin. Ei siellä onneksi mitää hämminkiä ollu. Kaikki oli menny tullissa ja muuten ihan hyvin. Siellä oli vaan ollu hirveet jonot joka paikkaan, niin sen takia niillä kesti. Enste ne tuli meille ja toivat ihan sikana ruisleipää, purkkaa ja suomalaista karkkia. Just sitä mitä mää olin tilannu. :) Sinne on näköjään tullu vaikka mitä uusia jenkki purkkia, vähän kivaa. :) Vähän aikaa oltiin ja juteltiin meillä ja sit lähdin viemään ne niitten nukkuma paikkaan. Sattu hyvä tuuri niitten nukkumapaikan suhteen ku täällä on yks asunto mummin ja ukin vieressä, joka on just nyt tyhjillään ku siellä oleva väliaikainen asukas on ulkomailla pari viikkoa. Eli he pääsivät majoittautumaan ihan oikeeseen asuntoon, joka on vielä tosi lähellä meitä. Sieltä lähdin sit käyttää ne syömässä ja ruokakaupassa ja vähän ajeltiin Ann Arboria. Sitte miehet lähti nukkumaan ja mää tulin käymään nopeesti mutkan kotona ja lähdin hakee suomalaista baariin. Siellä oli muitaki au paireja, niin oli ihan kiva ilta. Sieltä tulin kotiin suomalaisen kanssa ja hän tuli meille yöksi sillä lähdettiin sunnuntai aamuna tehtaanmyymälä alueelle näitten miehien kanssa.

Ihan ekaksi käytiin hoitaa niille paikallinen prepaid liittymä. Tulis tosi kalliiksi suomalaisella numerolla ku määkii kuitenki täältä soittelen niille, että missä ne on ja mitä ne tekee, ku ne ei oo samassa paikassa yötä ku mää. Sieltä sit ajettiin tehtaanmyymälä alueelle, josta mää löysin paljon tosi kivoja vaatteita ja oli vielä halpoja. Ostin kesävaatteitaki jo ku kohtahan sitä ollaan siellä Floridassa ja siellä sit semmosia tarvitaan. Sieltä sitte ajeltiin viemään suomalainen kotiin ja tultiin meille illalliselle. Siinä sitte saiki isä ja hänen kaveri höpötellä mun hostvanhempien kanssa.

Oli kyllä kiva nähdä mun isä melkeen 9 kuukauden jälkeen. Tosi outoa vaan ku täällä on joku tuttu ihminen. Kaikista oudointa oli se ku kuulin pitkästä aikaa mun kotona olevan lempinimen. En ollu sitäkää kuullu sen jälkeen ku oon suomesta lähteny. Olin jo melkeen unohtanu, että mua kutsutaan vielä sillä lempinimellä kotona. :)

2 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

Jos me puhutaan samasta lempinimestä nii mää ainaki käytän sitä susta :D Lähinnä siis jos kertoilen Jarille sun kuulumisia tai jotaki :D Toivottavasti teillä siellä jo taudit laantunut että pääsette normiarkeen taas, ja vähän siistiä varmaan nähdä "oikeita" perheenjäseniä taas :)

Armi87 kirjoitti...

Sää käytät sitä lempinimee musta? Luulen että puhutaan samasta lempinimestä. Ei mulla tietääkseni muita oo. :D Toi oli uus tieto mulle, että se on myös käytössä meidän perheen ulkopuolella, mut ei se mitää, käytä vaan. :D
Joo, oli kyllä kiva nähdä real familya. :)