sunnuntai 23. marraskuuta 2008

Madonnan keikka ja vähän muutaki

Tällä viikolla mää oon päässy Allianssin sivulle au pair juttuni kanssa. Sieltä tuli joku pari viikkoo sitte sähköpostia et mitä mulle kuuluu ja sit vaan lyhyesti ja ytimekkäästi vastasin et mitä kuuluu ja laitoin yhden kuvan jossa oon lasten kanssa. Sitte ne kysy et saadaanko laittaa tää meidän nettisivuille muidenki luettavaksi. Samapa tuo mulle. Nyt sitte komeilen sillä lasteni kanssa. Täältä voit käydä kattoo.

Maanantai reissun jälkeen alko sillä että tein kaikki pieniä hommia kotona. Piti joitaki koulujuttuja vielä hoitaa ja semmosta. Salilla kyllä kävin niin ku yleensäki maanantai aamuna, mut tällä kertaa se vaan oli vähän lyhyempi reissu, et jäi aikaa hoitaa muitaki asioita. Tytönki kanssa oltiin kotosalla ja mää olin vielä illanki kotona eli hyvin rennosti alko tää viikko.

Tiistai olikin sitte aivan eri maata. Olin koko ajan menossa pää kolmantena jalkana. Aamulla oli koulussa, sieltä suoraa kotiin ja suihkuun jo valmiiksi iltaa varten. Sit hain tytön ja lähdettiin hoitamaan asioita. Käytiin useemmassa kaupassa ja meinas aika vetää tiukille et ehdittiin hakee pojat koulusta. Tällä kertaa meidän piti nimittäin hakee pojat koulusta ku mun piti ehtiä ne viemään firmaan ennen ku me lähdetään Madonnan keikalle. Tiistaina nimittäin oli tää kauan odotettu Madonnan keikka päivä. Meillä oli kuudet liput ja sinne sit lähti mää, mun hostvanhemmat, näitten edellinen au pairi muutaman vuoden takaa ja sit yks toinen suomalainen pariskunta. Heti ku olin saanu lapset firmaan mummin ja ukin vahdittavaksi ja pääsin ite kotiin, meitä oltiinki jo hostisän kanssa hakemassa. Ajettiin sitte suoraa hostäitin työpaikalle ja otettiin hänet kyytiin. Sieltä jatkettiin Detroitin keskustaan syömään. Meille oli varattu illallispöytä hienosta ravintolasta. Sieltä mentiin people moverilla konserttipaikalle. Siellä olikin vähän jonoa sisälle. Ihan valtavat jonot. Aateltiin jo ettei päästä koko päivänä sisälle. Päästiin kuitenki jonottamisen jälkeen sisälle ja löydettiin omat paikat. Siellä sitte venattiin ja venattiin ja Madonna alotti 9:30. Eikä ollu mitää lämppäriä eikä mitää. Kukaan ei soittanu musiikkia eikä muutenkaa ollu mitää muuta ääntä ku ihmishäly. Tosi outoa, sillä esiintymään oli kuitenki tulossa Madonna eikä ihan kuka tahansa. No, Madonna sieltä kuitenki tuli ja olihan sillä makee show! Ja kesti vielä kaks tuntia et sai kyllä koko rahan täydeltä esitystä. Tosi makee esitys oli et kannatti mennä kattoo. Siellä on hienot ne kaikki tanssit ja muut. Tosin meidän edessä oli kaks jotai hyvin raivotuttavaa naista jotka oli aivan liian kännissä ja ne hyppi ja riehu koko ajan eestakasi mikä oli hyvin raivotuttavaa. Näki aina vilauksen sieltä ja toisen täältä ku ne hyppi eestakasi. No, hyvä show oli kuitenki. Kotona oltiin joskus yhden jälkeen, et aika myöhään meni.

Keskiviikkona mää sain nukkua pari tuntia pidempään ku lapset oli mummilla ja ukilla yötä ja hostäiti sitte vaan lähti viemään niille kamppeita kouluun. Ei nyt kuitenkaa ollu kovin pitkään vara nukkua ku piti tehdä läksyjä. Ku sain tytön koulusta niin lähdettiin käymään Hands-on museossa joka on ihan Ann Arborin keskustassa. Siellä nää lapset on tosi paljon tykänny käydä mut tää oli eka kerta ku mää menin sinne. Kesällä ku mulla oli kaikki kolme lasta koko päivän, oli sen verran hyvät ilmat et oltiin melkeen joka päivä uima-altaalla. Nyt mulla on vaan tyttö, niin en oo etes muistanu koko museota. Keskiviikkona sitte muistin ja aattelin et voidaan ihan hyvin mennä sinne. Tyttö kyllä tykkäs kovasti. Siellä oli kaikkee mitä voi käsin koskettaa ja kokeilla et mitä tapahtuu. Tullaan varmasti menemään uudestaanki. Illalla mulla oli mun spinningi ja sieltä sitte kotiin läksyjen kimppuun.

Torstai aamuna olin järin hajamielinen. En ymmärrä et miten olin niin hajamielinen. Menin ihan normaalisti kouluun ja rupesin sit ihmettelee et eihän tossa ennen oo ollu tommosta ovea ja miten tää muutenki näyttää niin kummalliselta. Kerkesin melkeen luokan ovelle ku tajusin olevani väärässä kerroksessa. :) Olin kerrosta alempana ku mun pitäs. En ymmärrä et miten mää noin ja miks mulla kesti ihan sika kauan oikeesti tajuta et oon väärässä kerroksessa. No, pääsin kuitenki oikeeseen luokkaan. Nyt meillä sitte alko koulusta viikon breikki ja enää meillä ei oo tota koulua ku kuus kertaa. Ja niistäki vaan neljä varsinaista opiskelua ku yhellä kerralla meillä on koe ja sit ihan vikalla kerralla me saadaan kokeet takasi ja vähän jotai palautetta ja vaan jutellaan keskenämme. Kamalaa, sitte oon jo suorittanu puolet mun oppivelvollisuudesta täällä. Ihan järkyttävää ku aika juoksee. Koulun jälkeen ajoin tennishallille ja kävin selvittää et miten jatkan tammikuusta eteenpäin tennistä. Oon nyt ilmottanu itteni tammi-helmikuulle torstaisin olevalle aloittelijakurssille. Sit tammikuussa voin ilmottaa itteni maaliskuussa alkavalle jatkokurssille. Nyt ainaki näyttää olevan tenniskurssi ihan hyvissä kuosissa. Sit uuden vuoden jälkeen pääsen taas pelaamaan. Tytön kanssa viettiin torstai kotona ku kaks edellistä päivää oltiin menossa. Illalla meillä oli au pair tapaaminen jossai juutalaisessa paikassa. Kuulosti todella lupaavalta. Siellä pääsi kokeilee jotai israelilaista tanssia. Just! Eikä ollu yhtää hauskaa. En tykänny yhtää. Onneksi mulla on ens tiistaina parempaa tekemistä ku sinne voi taas mennä tanssimaan jos haluaa. Sit mulla on hyvä syy sanoa et miks en tuu. Lähinnä sen takia muutenki menin sinne ku en ollu nähny meidän aluevalvojaa yli kuukauteen ku hän on nyt ollu siellä orientaatiossa avustamassa niin ku nää nyt kaikki joutuu vuorotellen sinne. Tanssin jälkeen mentiin porukalla downtowniin ja käytiin istumassa yhdessä baarissa. Ja meikä pääsi vielä täysi-ikäisenä sisään ku portsari ei tienny mun syntymäaikaa. Eipä tuosta kyllä hyötä ollu keskellä viikkoa ja ei me oltu siellä ku joku tunti.

Perjantaina kävin aamulla hakee keskimmäisen pojan luokasta keittotarvikkeet pois. Ne nimittäin valmisti keskiviikkona ite keittoa ja söivät sitte torstaina yhdessä vanhempien kanssa. Poika oli ihan onnellinen ku oli oppinu käyttämään kuorimaveistä. :) Perjantai oli myös poikien harrastuspäivä eli sinne siis matka koulun jälkeen. Niillä oli jotai pieniä testejä et sitte saa seuraavan tason vyön jos läpäisee testin. Molemmilla oli vielä vähän treenattavaa, joten vielä saadaan odotella seuraavaa tasoa. Illalla mulla oli mun jääkiekkopeli ja se oliki harvinaisen aikasi. Jo 7:50! Tällä kertaa voitettiin 6-2 ja mää tein kaks maalia. Hyvin pelattiin koko joukkue et tyytyväinen voi kyllä olla suoritukseen. :) Pelin jälkeen tulin kotiin, kävin suihkussa ja söin jotai. Sitte lähdin downtowniin näkee kahta suomalaista au pairia. Nyt meitä suomalaisia on viikon ajan kolme ku tähän toiseen perheeseen on tullu uus au pairi perjantaina joten siellä on kaks päälekkäin viikon ajan. Eli taas mulle uus suomalainen au pairi tänne. Toivottavasti hän viihtyisi sitten sen vuoden. :)

Lauantaina olin aamusta kotosalla ja viikonlopun suunnitelmat oli vähän auki. Puolen päivän aikaan sain kylään yhden naisen kertomaan tuotteistaan. Mää oon nimittäin täältä tilannu samoja kasvojen hoitoaineita mitä suomessaki käytin. Tosin täällä ne on paljon halvempia. Ekan kerran tilasin joskus syyskuun alussa ja nyt sitte tällä viikolla toisen kerran. Nyt sieltä sitte soitti keskiviikkona nainen ja kyseli et mistä oon kuullu heistä ja tiedänkö että käytän varmasti oikeeta sarjaa. Sit se halus lauantaina tulla mua näkemään ja samapa tuo nyt mulle. Se toi mulle samalla hirveesti kaikkia näytteitä jostai urheilujuomista ja muista. Sano soittavasa ens viikolla et jos tykkään jostaki ja haluan sitä ostaa lisää. Soittakoot vaan mut ei mulla oo vara ottaa mitää. Eli sanon sille että ei kiitos. Sen naisen käynnin jälkeen rupesin suunnittelee et mitä tekis. Olin yhteydessä yhden saksalaisen au pairi kanssa joka oli koko viikonlopun yksin kotona ku sen perhe oli reissussa. Menin sitte hänen luokseen ja hengailtiin siellä jonkun aikaa ja sitte lähdettiin syömään. Syömisen jälkeen mentiin downtowniin ja tavattiin kolme muuta au pairia ja mentiin yhdessä leffaan. Mentiin Michiganin leffateatteriin, josta kaikki on sanonu et sinne pitää ihan vaan sen takia mennä kattoo ainaki yks leffa ku se on niin hieno sieltä sisältä ku se on tosi vanha elokuvateatteri. Tosi makeehan se kyllä oliki sisältä, et ihan oikeessa kaikki on ollu. Leffa nyt oli vähän mitä oli. Varmaan huonoin leffa jonka oon täällä ollessani nähny. Leffan jälkeen lähdettiin tän saksalaisen au pairin kotiin ja sieltä sitte baariin. Pääsin taas täysikäsenä sisään. :)

Lauantaina menetin hermot yhden toisen saksalaisen au pairin kanssa ku hän on niin hemmetin arka ratissa. Heti ku tuli puhetta leffan jälkeen et mennään tän toisen saksalaisen kotiin niin se rupes sitte hössöttää et miten hän sinne uskaltaa ajaa ja mistä hän tietää et mihin tulee mennä ja mistä hän tietää et mitä hänen pitää tehä. Sit se rupes kyselee et mennäänkö kaikki sun autolla. En jaksanu keskustella sen kans joten sanoin sitte hyvin vihaisesti et mennään kaikki vaan mun autolla. Kaikki ois ollu niin yksinkertasta et sen ei ois ku tarvinnu ajaa sitä sen hemmetin autoa ja seurata mua. Mutta ku se on vaikeeta niin se kans on vaikeeta. Ja tää tyyppi on kaikenlisäksi tullu vielä jotai viikko mun jälkeen et melkeen ollu yhtä kauan ku mää. En ymmärrä et miten se selviää päivittäisissä asioissa tommosen hirveen stressin kans ajamisen suhteen.

Sunnuntaina menin iltapäivällä näkee tätä samaa saksalaista jonka kanssa vietin lauantain. Mentiin vaan istumaan yhteen kahvilaan. Tästä tuliki mieleen et en ymmärrä miks täällä kaikki käy Starbucksissa. Täällä on toinen tuhat kertaa parempi paikka ja paljon kodikkaampi ja tunnelmallisempi paikka istua kavereiden kanssa ja kuluttaa aikaa. Mun mielestä Starbucks on jotenki kylmä ja karu paikka vaan istua ja kuluttaa aikaa. Ja sitä paitsi tää toinen kahvila on vielä paljon halvempi ja ainaki niitä ann arborissa on ihan kivasti, et joka nurkasta melkeen löytyy sellanen. Mää ainaki tästä lähtien ku tän toisen löysin tänä viikonloppuna, tuun aina menemään sinne jos mun kaveri ei välttämättä halua Starbucksiin. Mun mielestä tää toinen paikka ainaki oli paljon kivempi.

Sunnuntaina oli puhe mennä luistelee yleisöluisteluvuorolla parin au pairin kanssa mut eihän siitä mitää tullu ku ne oli vielä syömässä illallista ravintolassa ku meidän ois jo pitäny olla siellä. Tai siis itseasiassa ne ei ollu saanu etes ruokaa vielä ku sinne ois pitäny mennä. Ja sit soitin tälle espanjalaiselle et lähteekö se mukaan mut se ei halunnu lähtä ku se oli luvannu olla illan sen äitin kanssa. Sinänsä hyvä et soitin tälle espanjalaiselle ku joku outo numero pommitti mua eilen koko ajan. Välillä olin leffassa etten voinu vastata ja välillä en muuten vaan kuullu puhelinta. Sit yritin siihen soittaaki mut kukaan ei vastannu. Sit mulle selvis tänään et se oli ollu tää espanjalainen ku sillä on nyt uus numero. Ja sit sain kutsun uuten James Bond leffaan. Pitää se sit yrittää johonki päivään mahduttaa et lähen sen kattoo tän espanjalaisen ja ehkä myös sen äitin kanssa.

Sunnuntai iltana suunnittelin synttärikakkua ku perheen äitillä on maanantaina synttärit ja meillä on maanantai iltana synttäri illallinen ja mää on luvannu tehdä kakun. Laitan sitte mun leivontablogiin kuvia et mitä sain aikaseksi.

Ei kommentteja: