maanantai 21. heinäkuuta 2008

Kuulumisia

Sunnuntaina vietettiin leppoisa päivä ja käytiin koko perhe uimassa uima-altaalla. Täällä oli sen verran nätti ilma, et pitihän se käyttää hyväkseen. Mun ei ois ollu pakko lähteä mukaan jos en ois halunnu ku mulla nyt on ne viikonloput vapaat. Ajattelin kuitenki lähteä mukaan ku ei mitään muutakaan tekemistä ollut. Aurinko paisto melkeen kirkkaalta taivaalta, joten ei auttanu muu kuin kunnolla laittaa aurinkorasvaa. Meikä mun vaaleen ihon kans kärtsää heti. Nyt oon saanu sitä jo peräti vähän ruskettumaan, mut ei kyllä uskalla ulos mennä ilman aurinkorasvaa.
Uima-altaalla oli kyllä tosi kivaa! 8 vee poika oli ylpee ku se jakso kantaa mua vedessä niin ku morsianta. :)
Tämän viikon ohjelma on ollut samanlainen ku viime viikonki. Kaikki lapset on ollu samanlaisella leirillä. Tiistaina oltiin tytön kans puistossa. Oltiin eri puistossa ku viime viikolla. Täällä kyllä riittää noita puistoja. Ihan mukava että on erilaisia, niin ei tarvihe aina samaan puistoon mennä. Keskiviikkona leivottiin tytön kans omenapiirakkaa. Tehtiin sitä sen verran reilusti et perheen äiti sai viedä sitä torstaina töihin. Tyttö laitto sen verran tunnollisesti omenia piirakan päälle, et meinas loppua omenat kesken. Onneksi ostin niitä paljon. :)
Maanantaina mää tein hyydykekakkua. Se oli sinänsä aika mielenkiintoista ku täällä nyt on liivate ihan erilaista ku meillä ja sitte täältä ei saa valmista vaniljakastiketta ollenkaa. Eikä täällä ole vanilja- tai vanilliinisokeria. Mulla oli ohje, jonka mukaan yritin tehdä mut käytönnössä se meni päästä tekemiseksi. Jouduin niin paljon soveltamaan. Hyvin kyllä onnistu ja se hyyty tosi hyvin. Yritän lisätä sen mun leivontablogiin kunhan ehdin, niin voitte sitte sieltä käydä lukemassa paremmin.
Maanantai iltana käytettiin pojat parturissa. Tuli ihan erinäköisiä poikia ku lähti pitkä tukka pois. Perheen äiti sano, että pojilla ei oo koskaan ollu noin pitkää tukkaa. Ruuaksi haettiin kiinalaista ruokaa, joka oli kyllä ihan hyvää. Seuraavan yön vaan jouduin osittain valvomaan ku tuli maha ihan hirveen kipeeksi eli ilmeisesti se ei ollu mun mahalle hyvä. Perheen äiti sano, että sillä meni kans nuorempana maha aina sekasi kiinalaisesta. Siinä on joku mauste joka saattaa laittaa mahan sekasi.
Tiistaina mulla oli kuntosalille varattuna orientaatio. Siinä käytiin läpi kaikki laitteet, et miten ne toimii. Se ei kestäny kovin kauaa ku mää nyt kuitenki oon suomessa käyny salilla, niin tiedän sen periaatteen. Halusin vaan nähdä et miten niitä laitteita säädetään. Sit mulle tehtiin sellanen ohjelma, johon on määritelty sopivat painot ja säädöt mulle. Mulla piti olla ohjaajana joku Andrew mut hän ei koskaan saapunu paikalle, joten mulla oli sitte tosi mukava mun ikänen tyttö. Lopuksi se kyseli kaikkee et miks oon tänne tullu ja minkä ikänen oon. Nyt oon sit päässy vähän kiinni tohon kuntosali puoleen. Hyvä niin, että pääsee siellä käymään.
Mun aluevalvoja kävi täällä perheessä keskiviikkona. Ne tulee aina käymään sitte ku au pairi on muutaman viikon ollu perheessä. Se halus nähdä mun huoneen ja sit kyseli et miten menee, tuunko toimeen lasten kanssa, pelaako kommunikaatio äitin ja isän kanssa, tunneko olevani perheenjäsen jne. Sit allekirjotettiin työsopimus. Sit se sano, et voi olla mahdollista valita mun koulusta joku leivonta- tai ruuanlaittokurssi! VAU! Jos siellä on niin haluan ehdottomasti perinteisen amerikkalaisen leivontakurssin. Siis sellasen jossa tehdään perinteisiä amerikkalaisia leivonnaisia. Kuukauden päästä pitää valita et mitä ottaa, et siihen mennessä kyllä selviää et mitä kursseja siellä on. Toi joku leivontakurssi ois kyllä ku just mulle tehty! :)
Keskiviikkona hommattiin mulle paikallinen sosiaaliturvatunnus. Se tulee joskus parin viikon päästä postissa. Eli nyt on sitte seki hommattu. Vielä pitää vaan saada hommattua se autokoulunkirja et pääsen sitä tavaamaan.
Kuulin aluevalvojalta, et tänne on tulossa ens viikon torstaina tanskalainen au pairi, joka on melkeen saman ikänen ku mää. Täyttää tammikuussa 21. Laitoin sille tytölle sähköpostia ja kerroin että oon halukas tapaamaan sen heti ku se vaan ehtii. Sit se vastas mulle, et se ottaa muhun yhteyttä ku on kotiutunu sen verran perheeseen et ehtii tapaamaan mut. Oon ihan innoissani tästä tanskalaisesta tytöstä! Suurin osa au paireista on täällä nimittäin jotai 25 tai vanhempiaki. Mukava saada tänne joku oman ikäinen ja seki hyvä puoli ku se tulee vasta tänne, niin se ei heti oo lähdössä pois. Tympee jos johonki oikein kunnolla tutustuu ja sit se lähtee heti takasi kotimaahansa.
Keskiviikkona mulle soitti toinen suomalainen au pairi. Hän oli nyt ollu kolme viikkoa suomessa lomalla ja oli eilen lentäny tänne takas. Kävin sen kans sit syömässä ja kävellen niitten lähikaupassa. Tosi mukava tyttö, mut se lähtee suomeen jo syyskuun lopussa eli sen on enää kaks kuukautta täällä. Harmillista. Mut onneksi tää perhe ottaa uuden suomalaisen au pairin tän tytön tilalle. En oo sitte ainut suomalainen au pairi täällä. En mää tarvihe mitää suomalaista au pair ryhmää tänne. Mulle riittää se, että täällä on se yks mun lisäksi. Mukava kuitenki, että on etes yks suomalainen kaveri täällä.
Nyt täytyy lähteä hakemaan tyttöä leiriltä. Sit mennään joko puistoon tai uima-altaalle uimaan. Pitää vähän tiedustella että mitä tyttö haluais tehdä.

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Moi!

Kiva kuulla että hyvin on menny.
Olis ihana päästä kattoon minkälaista siellä on.. Täällä tuntuu kesä alkavan nyt ja tietenki viikonlopun oon töissä.. On niin kiire.

Laitahan kuviaki tulemaan!

Hanne

Armi87 kirjoitti...

Moi!
Kiva kun käyt lukee. Laitan kuvia tulemaan sitte sähköpostilla jossai välissä. En halua laittaa niitä tänne julkiseen blogiin.

Riikka kirjoitti...

Voi vähän hieno juttu toi leivontakurssi! Ja vielä suomalaista seuraakin sulla siellä, mikäpä sen mukavamaa. Kiva aina välillä päästä höpöttämään omalla kielelläkin! Meikäläisellä ei vielä noita suomalaisia kontakteja ole kun en ole tästä läheltä ketään suomalaisia löytänyt, mutta eiköhän niitä syksyä kohden ala tulla. Toivotaan :)