maanantai 28. heinäkuuta 2008

Loppuviikon kuulumiset

Viimeksi kirjoitin amerikkalaisesta leivontakurssista, et voisin sellasta opiskella. Nyt oon sen verran tän perheen äitin kans tutkinu, että se on mahdoton toteuttaa mun kohdalla. Ainaki näin syyslukukaudeksi ne oli kahtena päivänä viikossa ja 5 tuntia kerrallaan. Ei mulla oo niin pitkää vapaa-aikaa päivällä, jotta voisin tonne mennä. Harmillista. No, ehkä tulis jotai viikonloppu- tai iltakursseja jossain vaiheessa. Alussahan tämä vuosi vasta on.
Torstai iltana olin kokeilemassa spinningiä siellä meidän kuntosalilla. Oli tosi kivaa! Kävin jo suomessa spinningissä, joten tiesin kyllä mistä oli kyse. Suomessa oon vaan ollu paljon rankemmalla tunnilla. Pitää ens kerralla vaan reilusti laittaa enemmän vastusta, vaikka tolla tunnilla ei tarviskaa. Tykkään spinningistä sen takia ku se on sellasta ittesä rääkkäämistä. En tykkää jos se tunti on liian löysä.
Perjantaina mulla loppu normaalia aikasemin työt, sillä lapset lähti mummin ja ukin kanssa näitten mökille Kanadan puolelle viikonlopuksi. Lapset oli ihan innoissaan perjantaina, sillä silloin oli niitten viimenen leiripäivä ja ens viikosta alkaen ne saakin sitten olla hieman vapaammin.
Töitten jälkeen lähin suomalaisen au pairin kans shoppailemaan. Mulla nyt ei vielä ole mitenkään runsaasti kertyny tuota vaatetta, joten meinaa välillä loppua kesken jos ei koko ajan ole pesemässä. Löysin tosi hyvät korkkarisandaalit 10 dollarilla! Täällä on kengätki aivan älyttömän halpoja meikäläisittäin. Lauantaina käytiin shoppailee lisää, sillä en perjantaina löytäny oikein mitää päälle pantavaa intialaisen au pairin synttärijuhliin. Lauantaina löysin sitte hyvin vaatetta. Nyt pärjään taas jonkun aikaa. Ainii, perjantaina tein ekan sormusostoksen täällä. Saa nähdä et montako miljoonaa mulla niitäki on sitte vuoden päästä. :)
Perjantai iltana käytiin vuokraa leffa ja katottiin se suomalaisen au pairin kans. Tällä suomalaisella au pairilla ei ole autoa, joten mun pitää aina kulettaa sitä joka paikkaan mihin sen haluan. Ei se nyt sinänsä ole ongelma, sillä mulla on auto ja välimatka ei todellakaa ole mikään pitkä.
Lauantaina shoppailun jälkeen käytiin syömässä ja syötiinki sitte oikein kunnolla. Oltiin molemmat ihan liian täynnä. Syötiin heti kunnon jälkkäritki, jotka oli ihan älyttömän hyviä! Niitä kuulemma tulee sitte ikävä ku suomeen palaa. Suomessa ei osata tehdä yhtä hyviä jälkkäreitä. Syömisen jälkeen mentiin kiireesti suomalaisen au pairin kotiin ja ruettiin valmistautumaan synttäreille. Saatiin mukaan samaan aikaan mun kanssa tullut yks saksalainen au pairi, joka on eri järjestön kautta, joten en entuudestaan häntä tuntenut. Tosi mukava tyttö. Siitä saa kans mukavan kaverin täällä. Synttäreillä oli paljon muitaki au paireja ja meidän aluevalvoja. Synttäreiltä jatkettiin baariin ja sieltä sitte menin suomalaisen au pairin kotiin nukkumaan. Tuli oltua hyvin kiltisti, sillä täällä ei saa alle 21 wee juoda mitään, sillä silloin ollaan vielä alaikäisiä. No, joulukuussa sitte on kunnon täysikäisyys pippalot! :) Oli kyllä mukavat synttärit ja baarissa oli hyvä meno. Porukkaa oli ihan älyttömästi. Olin liikkeellä hameella ja ostamallani korkkarisandaaleilla. Ajatelkaapas sitä! Ne jotka mut tuntee, tietää että se ei oo normaalia. :)
Lauantai aamuna kävin juoksemassa ku ilma ei tällä kertaa ollut niin kamalan kuuma. Aurinko oli pilvessä ja tuuli, joten oli toivoa selvitä hengissä juoksulenkiltä. Ihan tarpeeksi kuuma siellä kyllä siltiki oli. Tällä viikolla ei ole satanu ollenkaa ja joka päivä on ollu 25-30 astetta lämmintä. Eli on ihan hyvin pärjänny. Muutamana aamuna on ollu vähän kylmempi, jotai 20 astetta, mut päivän mittaan lämpötila on kyllä taas kohunnu 30 asteen tienoille.
Sunnuntaina käytiin kävellen downtownissa sillä suomalaisen au pairin koti on sen verran lähellä. Käytiin vaan kiertelee ja kattelee paikkoja.
Lauantai iltana tän perheen vanhemmat oli kattomassa Polizen keikkaa Detroitissa. Oli ollu tosi hyvä keikka ja sääkin oli suosinut ulkoilmakonserttia!
Tällä viikolla huomasin, että mulla on mun autossa pimee kohta. Eli sellanen, johon auton jää piiloon enkä huomaa niitä sieltä peilin kautta ellen käännä kunnolla päätä ja katso. En saa luottaa peileihin. Sinänsä pelottavaa et oon ajanu tuolla autolla yli kaks viikkoa ja huomasin sen pimeen kohdan ihan vasta. Nyt sentään tiedän sen ja osaan siihen varautua, joten sinänsä kaikki hyvin. Enkä etes ajanu vielä kolaria sen takia. Meinasin kyllä loppuviikosta ajaa, mut huomasinki sen auton sitte.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

kaikissa autoissahan on se sokea piste. Vaikka on pienempikin auto ja luottaa siihen et peileistä näkee, niin kyllä silti pitää ja kannattaa pyörittää sitä päätä et huomioi kaiken oleellisen. Nimimerkillä kokemusta kyllä on.