torstai 28. elokuuta 2008

Pikaisesti alkuviikon tapahtumat ennen Kanadaa

Okei, eli kerron nyt mitä täällä on tapahtunu tässä alkuviikosta. Huomenna eli torstaina tosiaan lähdetään Kanadaan ja takasi tullaan joko sunnuntaina tai maanantaina. En tiedä vielä. Maanantai on täällä pyhä ku on Labor Day. Mää ja tyttö lähdetään mummin ja ukin mukaan jos joskus 11 aikaan aamulla ja vanhemmat sekä pojat lähtee sitte joskus 6 aikaan illalla eli käytännössä me ollaan jo perillä ku loppu porukka lähtee täältä. Tehdään mm. sen takia tämmönen järjestely ku mulla mahdollisuus päästä leipomaan sinne leipomoon perjantaina ja mun pitää kuitenki olla siellä tosi aikasi aamulla, niin ei siitä tuu mitää jos olisin ensinnäki mökillä joskus puolen yön aikaan ja sit pitäs olla leipomassa joskus 4 tai 5 aikaan aamulla.

Poikien leiri on ollu tällä viikolla aamupäivällä eli sillon ollaan tytön kans oltu kahdestaan. Lähinnä ollaan oltu kotona ku se on kuitenki niin aikasi aamusta et ei oikein kannata lähtee mihinkää. Ollaan me kaupassa käyty ja sellasta pientä. Maanantai päivä oltiin kokonaan kotona ku oli sen verran viilee et ei lähetty altaalle. Tiistai ja keskiviikko oltiin altaalla. Ne oliki meidän viimeset kerrat ku täällä menee ulkouima-altaat kiinni nyt viikonloppuna. Tiistaina saatiin se mun saksalainen kaveri altaalle mukaan ja keskiviikkona hän tuli sitte oman hostpoikansa kanssa, joka on 9 vee, et leikki hyvin mun vanhimman pojan kanssa yhteen. Oli tosi mukava saada vieraita uima-altaalle. Kaikilla oli kivaa. Tiistaina tää saksalainen tuli myös käymään mun kotona ja tykkäs kovasti mun huoneesta, talosta, ruuasta ja kaikesta. Tää on kyllä niin huippu tyyppi tää saksalainen! Tykkään kyllä kovasti. Sen kanssa meillä on niin yhteiset ajatukset et hengataan tosi paljon yhdessä. Maanantai ja keskiviikko iltana käytiin uimassa salilla. Tosi kivaa ku hän tykkää uida ja muutenki liikkua niin saan siitä aina kaverin mun mukaan. Ja varsinki toi uinti on kiva ku se tekee hyvää mun selälle, mut ei sitä välttämättä tuu yksin lähettyä. Hänen kanssa kyllä tulee lähettyä.

Tiistai iltana oli menossa spinningiin, mut sitä ei ollukaa ku nyt on kesäkausi loppunu ja syyskausi alkaa 8.9. eli nyt on tällanen siirtymäjakso menossa, et siellä on joitaki ilmaisia tunteja menossa. Kävin sitte salin puolella tunnin olemassa ennen ku menin au pair tapaamiseen. Ihmeen paljon tuli au paireja paikalle. Se oli vaan sellanen pieni tapaaminen yhdessä kahvilassa, mut oli kuitenki ihan kivaa. Keskiviikkona ennen uintia kävin sitte spinningissä ku oli se ilmanen tunti. Et oon kuitenki saanu käydä spinningissä tälle viikolle, et voin olla ihan tyytyväinen. :)

Tiistaina ku vein sieltä au pair tapaamisesta yhden ranskalaisen au pairin kotiin, niin selvis et se asuu tosi lähellä mua! Sinne ajaa varmaan jonkun 5 minuuttia. Se on ihan tossa matkan varrella ku koululle mennessä, joten siitä tulee ajettua kaks kertaa päivässä ohi ku koulut alkaa. Oliki puhe et sitte voitas nähellä ja muutenki tietenki ku asutaan niin lähellä. En oo tiennykää et täällä on joku noin lähellä mua.

Täällä on nyt hirveesti liikkeellä sitä autoo, jonka mää saan kuukauden päästä. En vaan oo nähny kellään saman väristä ku mulla. En sitte tiedä et onko se hyvä vai huono asia. :) Sen näkee sitte ku sen auton saan.

Tänään oli tullu sähköpostia siltä jääkiekkoseuralta, jossa rupeen pelaa, et oon päässy sinne mukaan ja ne julkaisee niitten nettisivuilla myöhemmin syyskuussa joukkueet. Et pitää sitä sivua sit tässä rueta seuraamaan niin näkee et missä joukkueessa pelaan ja tietää sitte peliajat.

Huomenna tosiaan koittaa se Kanadan reissu. Sinne mökille lähtee meidän lisäksi isovanhemmat ja yks amerikkalainen perhe joilla on 18 vee poika, et vähän mun ikästä seuraaki löytyy. Ihan kiva. Ja sit eipähä tuu mulle monen päivän enkun puhumistaukoo ku amerikkalainen perhe on lähdössä mukaan. Se on vaan hyvä. Nyt tuntuu ku sen kans on päässy vauhtiin et ei haluu olla montaa päivää puhumatta sitä ku sitte pian taas tökkää johonki. Mut palailen tänne sitte reissun jälkeen. Nyt nukkumaan.

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Moi Armi!

Seuraan sun Amerikan vuottasi täällä Vantaalla, ja ihan totta kaipaan päivitystä :D Kai te jo tulitte Kanadasta?

Todella paljon kiinnostaa mitä siellä päin tapahtuu ja mitä kaikkea koet. Vaikutat tosi mukavalta ja rehdiltä tytöltä, jonka käsiin todella luottavaisin mielin voi lapsensa jättää. Ja niitä leipomuksiakin olis kiva päästä maistelemaan;)

Oletko ottanut paljon kuvia siellä, ja pääseekö niitä näkemään missään?

-Anne

Armi87 kirjoitti...

Moi!

Kiva ku seuraat blogiani. Joo, ollaan palattu reissusta mut tää viikko on ollu kyllä yhtä häslinkiä mut yritän nyt jotai päivittää ennen ku oon taas reissussa. Oon ottanu kuvia ja ne on facebookissa. En muualla niitä julkase. Joitaki saatan laittaa sähköpostilla mut en laita niitä tänne.
Okei, mut yritän jotai päivittää. :)

Anonyymi kirjoitti...

Heips!
Tässä mäkin oon miettiny tota au pairiks lähtemist Kanadan maille, mutta en löydä mistään järjestöä minkä kautta pääsis Kanadaan. Elikkäs siis kyselisin et millä järjestöllä sä pääsit sinne, vai oliks sulla jo valmiiks joku tuttava perhe siellä?
Terkkuja Helsingistä ja pärjäile!! :)
-Eini