sunnuntai 1. helmikuuta 2009

Tammikuu oli ja meni

Tällä viikolla säätila oli hyvin talvinen. Joka päivä on ollu 10-20 astetta pakkasta ja lunta saatiin joka päivä lisää, et meillä on ihan hyvin lunta nytte. Tosin yhdessä yössä saatiin taas melkeen kevät meille. Sunnuntaina nimittäin oliki yhtäkkiä melkeen 10 astetta lämmintä, aurinko paisto kirkkaalta taivaalta ja oli ihan kevät ilma. Näin ne säätilat meillä vaihtuu. Vähän nopeempaa ku suomessa.

Tällä viikolla ei tapahtunu mitää kovin ihmeellistä eli välttämättä ei ole luvassa kovin pitkä kirjoitus. Mutta puretaan nyt kuitenki tänne, niin saan tästä sitte itsellenikin päiväkirjaa muistoksi.

Maanantai alko taas ahkerasti spinning tunnilla ku olin vieny lapset kouluun. Iltapäivällä tehtiin tytön kanssa kakkupohja valmiiksi mun tiistain kakkukurssille. Tyttö on kyllä niin ihana ku se innostuu siitä, että pääsee leipomaan. Vaikka sinänsä kakkupohja ei ole kovin suuritöinen, mutta hänelle se on iso asia. Illalla sitte tein läksyjä tiistaiksi.

Aamulla olin koulussa ja kiusasin yhtä miestä, joka ei tienny missä on suomi. Ja ihan vaan sen takia kiusasin sitä ku siellä oli viime viikolla Ferrarin takki päällä ja siellähän on Kimi Räikkönen (kai se siellä vielä on, entinen työkaveri ei oo hoitanu hommiaan ku en oo enää ajantasalla formuloista :D), mut kuitenki Räikkönen on suomesta ja hän kehtas mulle väittää että ei tiedä missä suomi on. Sanoin sille, että miten voi mahdollista, että et tiedä et missä on suomi ja kuljet täällä ferrarin takki päällä ja siellä on suomalainen kuski. Sit se vaan sano jotai, en mää oo kovin hyvä maantiedossa. No, sitte lähdettiin selvittää et mistä se suomi löyty. Ensiksi mää aina yritän tarjota ruotsia ja norjaa, et sanooko ne mitää. Sit jos ne ei sano mitää, niin sitte tarjoan venäjää. Tälle tyypille nyt venäjä vasta sano jotai, ja sit se sano, että ei sillä nyt oo väliä et onko Räikkönen venäjältä vai suomesta. Mää sanoin, heti et kyllä sillä kuule on. Pyh, siinäki mulla luokkakaveri. En muista et mistä hän on kotosi, mut varmaan jostai ihme ähläppi maasta ku mää oon ainaki ainut eurooppalainen.

Tiistaina käytiin iltapäivällä tytön kanssa uimassa. Ei oltukaa käyty pitkään aikaan ja oli kyllä kivaa. Sit siellä oli yhtä aikaa joku espanjaa puhuva nainen 2,5 vuotiaan tyttönsä kanssa. Sen kanssa sitte siinä vaihdoin muutaman sanan "meidän" lapsista. Täällä tosi moni sanoo mua tytön äidiksi, et varmaan tämäkin nainen luuli, että oon hänen äiti. Kouluunki ku meen häntä hakee, niin sieltä kuuluu monesti, et sun äiti tuli hakee sua. En jaksa aina kaikille korjata ku ei ne sinänsä tee sillä tiedolla mitää, eikä jaksa selittää sitä pitkää litaniaa kaikille, et mitä oikeesti teen täällä ja miksi. Ja tyttö nyt on niin sulonen, et ei tarvi korjatakaa sitä väärinkäsitystä. :) Illalla mulla sitte oli vika kerta mun kakkukurssia. Tehtiin lopputyökakku, joka on näkyvillä mun leivontablogissa. Ihan tyytyväinen olin lopputulokseen. Sinänsä harmi ku mun kakkukurssit on nyt käyty, sillä tykkäsin niistä kyllä kovasti. Mutta toisaalta tää mun nykynen enkun kurssi on kyllä sen verran työllistävä, että ei kyllä välttämättä riittäs aikaakaa enää kakkukurssille.

Keskiviikkona tein aamulla läksyjä ja sitte yogaan reippaasti. Oli taas kyllä tosi kivaa. Oon suunnitellu et voisin ottaa sitä sitte kaks kertaa viikossa ku koulu loppuu ja ei oo enää läksyjä mitä tehdä. Iltapäivällä oltiin tytön kanssa vaan kotosalla. Illalla menin sitte spinningiin ja juttelin yhden naisen kanssa, joka käy maanantaina mun kans myös samalla spinningin tunnilla. Sinänsä hassua et meillä on just samat spinning tunnit eikä kumpikaa käy enää kolmannella tunnilla.

Torstaina olin aamulla koulussa ja meillä oli ekat kokeet siellä paikan päällä. Olin onneksi ihan hyvissä ajoin ja sain yhtä paljon aikaa kokeeseen ku kaikki muutkin. Iltapäivällä mentiin tytön kanssa käymään hands-on museossa. Ei oltu sielläkää käyty pitkään aikaan ja oli kivaa. Se on tosi kiva ku ne vaihtaa siellä niitä näytillä olevia juttuja kohtuu usein, niin nyt siellä oli taas paljon kaikkee uutta jota ei oltu nähty. Illalla kävin mun tenniksessä ja sain jopa päätettyä et minkälaisen mailan ostan itselleni. Oon niitä nyt tässä testaillu koko tammikuun ja nyt sitte torstaina päätin, et tän haluan. Ei riitä enää järki miettiä et onko tää nyt parempi ku tää ja entäs sitte tää toinen. Joku maila vaan joka tuntuu hyvältä ja that s it. Turha tehä asiasta sen vaikeempaa. Saan sen sitte viikon tai kahden sisään ku niillä ei valmiiksi ollu siellä yhtää.

Perjantaina kävin aamulla salilla nostamassa painoja. En ollukaa nostanu painoja vähään aikaan. Oon kyllä liikkunu ja tehny raskastaki treeniä, mutta en oo painoilla treenannu. Tuli sitte vedettyä ilmeisestikin aika kova treeni, sillä lauantaina ja sunnuntaina en meinannu päästä portaita ylös enkä alas, enkä voinu nostaa käsiä kunnolla ylös enkä nauraa ku vatsalihakset jumissa. Eli jokainen mahdollinen lihas kipee. Oli kyllä arvattavissaki, vaikka venyttelin, ku oli sen verran pitkä tauko painojen nostosta. Iltapäivällä oltiin tytön kanssa kotona ja lähdettiin sitte poikien tultua koulusta taekwondoon. Illalla pelasin vielä jääkiekkoa, tosin vasta 11 aikaan illalla, et aika väsynyt olin. Voitettiin 6-1 ja mää tein kaks maalia, mutta ei ollu kovin kiva pelata ku meillä oli maalivahtina ekaa kertaa tyyliin joku 8 vuotias poika. Toinen maalivahti oli ihan aikuinen nainen. Ekassa erässä tää poika oli vastustajien maalissa ja me tehtiin sinne kolme. Määkii tein yhden ja ois pitäny olla tekemättä. Sovittiinki sitte että ei tehdä enää yhtää ku meitä rupes käymään tää pikku poika niin sääliksi. Sen isä oli vielä katsomossa kannustamassa sitä. Sitte toiseen tää pikku poika tuli meidän maalivahdiksi ja ei päästäny yhtää. Tosin peli kyllä pyöri aika paljon vastustajan päässä ku me nyt vaan oltiin parempia. Sit tää pikku poika oli hyvä ku se vaan makas siellä mahallaan ja selällään ja heilutteli mailaa, että on tylsää. :D

Lauantaina hostäiti vei vanhimman pojan hänen kaverin synttäreilleen ja oli nähny siellä sen naisen, joka omistaa niitä hevosia tuossa meidän lähellä. Hän oli sitte menny juttelee hänen kanssaan ja kysyny, että josko mää voisin käydä hoitaa niitä. Nainen oli luvannu, että saan tulla. Vähän kivaa! :) Tällä hetkellä niillä on kaks hevosta ku poni oli ihan vähän aikaa sitte jouduttu lopettaa, mut uusi poni on kuulemma tulossa hoitoon joskus tässä keväällä. Hän oli luvannu, että saan mennä sinne melkeen ihan millon vaan ku soitan ja varmistan, että ovat kotona. Nyt vaan pitää sitte fiksata, et saan johonki väliin aikaa. Pitää sitte viimestään ens viikonlopun jälkeen mennä, et jos ei viikolla kerkee ku lähdetään sinne Niagaran putouksille ja Torontoon, niin siinäki on jo tarpeeksi järjestämistä. Kiva kuitenki tietää, et voin mennä sinne ainaki niitä heppoja rapsuttelee. :) Illalla oli suomalaisten biljarditurnaus yhdellä suomalaisella perheellä ja mää menin sinne omalla autolla, niin pääsin sitte pois ku halusin. Siellä oli tosi paljon uusia kasvoja ku olin sillon Chicagossa ku meillä oli suomalaisten saunabileet. Ja yks suomalainen perhe, jonka olin nähny vaan Halloweenina, oli vähän, että oot sää oikeesti se sama tyyppi, ku sillon mulla oli se musta peruukki päässä. Sit juttelin vähän pidempään yhden suomalaisen naisen kanssa ja kävi ilmi, että hän on käyny lukee mun leivontablogia. Olin vähän, et hetkinen. Siis ihan julkinenhan se on, että ei siinä mitää, mut aina yllättää ku tapaa jonkun sellasen joka sitä käy lukee ja kehuu mun aikaansaannoksia. Lähdin sieltä sitte joskus 10 aikaan ja ajoin suoraa Ann Arborin downtowniin ja lähdettiin saksalaisen kanssa baariin. Samassa paikassa oltiin ku viimeksiki ja oli ihan hyvä meno. Tosin sitä ennen käytiin katsoo yks baari, johon aina jonot ulkona. Siellä ihmiset jonottaa sinne, et pääsee sisään heti ku joku tulee ulos ku se on niin täys. Oltiin siinä ennen 11, et meidän ei tarvinnu jonottaa mut heti vähän jälkeen 11 siinä oli pitkä jono ja ihmiset odotti, että joku tulee ulos sieltä. Tosin me ei ymmärretty et miks sinne oli semmoset jonot ku sinänsä kokemus ei ollu kovin lupaava ku siellä oli kirjaimellisesti valot päällä baarissa! Se oli aika järkyttävää. Sisäänpääsymaksua ei tarvinnu maksaa ja ehkä siellä on halpaa sitte juoda. En tiedä ku oltiin molemmat selvinpäin. Kivoja ihmisiä siellä oli ku siellä näytti tosi paljon olevan paikallisia nuoria, et ehkä ne menee sinne vaan tapaamaan kavereita. Tanssilattiaa ei sieltä nimittäin löydetty. Lähdettiin sitte aika pian pois ku ei ollu kovin kotoisa olo.

Sunnuntaina kävin tapaamassa mun ens viikonlopun reissun kavereita ja vähän suunniteltiin et mitä sitte Torontossa halutaan nähdä ja monen aikaan lähdetään lauantai aamuna. Karttoja ja reittejä pitää tulostaa paljon mukaan, sillä mulla ei oo navigaattorissa kanadan karttaa ja me mennään jo detroitista kanadan puolelle, että jostai 6 tunnin matkasta ajetaan tunti usan puolella. Tällä hetkellä on sellanen suunnitelma, että ensin ajetaan lauantaina Niagaran putouksille ja sitte sieltä Torontoon ja sunnuntaina kotiin. Torontossa käydään ainaki siellä korkeessa tornissa ja jääkiekkomuseossa. Oli meillä muitaki paikkoja, mutten muista niitä enää. Sunnuntaina illalla tuli sitte amerikkalaisen jalkapallon finaalipeli. Ihan hullua ku jotkut firmat tekee ihan tota varten mainoksia, jotka maksaa monta miljoonaa eikä niitä näytetä ku ton pelin aikana vaan. Ja sitte tv firmat on jo monta kuukautta mainostanu, että osta uus tv, niin pärjäät tän finaalipelin yli. Meilleki oli tarkotus, että jos hostäitin veli tulee perheineen kattomaan sitä, mutta sitte keskimmäiselle nousi korkea kuume, joten he eivät sitte tulleet.

Tällä viikolla tein suuria päätöksiä, jotka aattelin kertoo tällee lopuksi. Oon nimittäin varannu mun 13. kuukaudelle vähän matkoja eripuolille amerikkaa eli en oo tulossa suomeen heti heinäkuun alussa, vaikka työt loppuuki sillon. Oon varannu kaks eri matkaa. Yhden Nykin seudulle, jossa oon viikon ja tuun näkemään Washington D.C.:n, Bostonin, Philadelphian, Paltimoren, Provincen ja itse Nykin tietenki. Sieltä lennän suoraa Los Angelesiin ja sielläpäin kestävä reissu on sitte kaksi viikkoa. Liikkelle lähdetään Los Angelesista ja mennään Grand Canyonille, Las Vegasiin, San Fransiscoon ja sitte lähdetään menee länsirannikkoa ylöspäin kunnes ollaan Seatlessa asti, joka on meidän viimenen matkakohde ja se on melkeen kanadan rajalla. Eli sitte nään käytännössä koko usan länsirannikon. Vähän kivaa! :) Oon todella todella innoissani noista matkoista! Mun viimenen matkapäivä on sitte elokuun 1., että joskus sen jälkeen sitte tuun suomeen. Eli puolen vuoden päästä tähän aikaan mun matkat on ohi, kamalaa. Just itseasiassa tällä viikolla tajusin, et mulla on mun koulua täällä enää kolme kuukautta, sitte ku se on ohi, niin mulla on 6 viikkoa sillee, että lapset menee vielä kouluun, mutta mää en ja sit ku lapset pääsee kesälomalle, niin mulla on noin kolme viikkoa jäljellä ja sitte lähden mun reissuihin ja oon jo kohta suomessa. Kamalaa, ihan sika vähän aikaa jäljellä. Tässä iskee oikeesti jo kohta kriisi. Tosin tän ku poikaystävälle kerroin, niin hän meinas, että älä nyt vielä mitää kriisiä saa, että on se kuitenki vielä niin kaukana. :) Siis oikeesti ihmiset, nyt on jo helmikuu ja se menee aina sika nopeesti ku se on niin lyhyt kuukausi. Sit onki jo melkeen kesä. Oi voi.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Jos selittää missä Suomi on kannattaa selittää että se on osa Skandinaviaa. Jos tarjoo Venäjää nii ne saattaa kuvitella sen iha minne vaa. :D Skandinavian melko moni suunnilleen tietää, tai ainaki pitäs.

lillebror